Pervitin
Strange
Dobry den,
pocas mojho studia na vysokej skole som zacala brat pervitin (dôvod je asi jasny).Avsak postupne som ho samozrejme zacala uzivat aj mimo skuskoveho. Uzivam ho uz asi 5 rokov, kedy sa striedali pokusy prestavania a nasledna recidiva. Momentalne je to tak raz-dvakrat do tyzdna alebo aj mesiac pauza. Snazila som sa to riesit sama (lebo za tych 5 rokov si to nikto z mojho okolia nevsimol, vie to iba par ludi, ktorym somto sama povedala ) ale zistujem ze asi to nepojde. A konecne sa dostavam k tomu preco pisem... chcela som sa spytat ze ak nastavim psychiatricku ambulanciu a v buducnosti by som chcela pracovat na pozicii, kde je potrebne byt psych. v poriadku, ci by psychiater mohol poskytnut informacie o mne aj keby som uz bola vyliecena .... proste ci by mi ta nasteva ambulancie neostala v \"zaznamoch\"
Vopred dakujem za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Dobře, že píšete. Obrátit se na odbornou pomoc je rozumné. Zvláště, když sama vidíte, že samostatně se Vám tato situace nedaří dlouhodobě udržet pod kontrolou. Pět let není krátká doba, je na čase to začít řešit.
Píšete slovensky. Netuším, kde působíte a ani jak konkrétně je to na Slovensku. Zde u nás v ČR existuje nově Národní registr léčby uživatelů drog, který však slouží výhradně pro epidemiologicko-statistické účely (tj. pro účely popisu drogové situace). Jakékoliv jiné jeho použití je nezákonné a nemožné. Individuální osobní data pacientů/klientů nebudou dále předávána, registr neslouží ke kontrolním nebo represivním účelům. Nemůžete z něj tedy žádat žádný individuální výpis pro potřeby zaměstnavatele. Pro informace o zdravotní způsobilosti zaměstnanců k výkonu povolání slouží výhradně posudky o zdravotní způsobilosti, které vydává registrující praktický lékař. Je na něm, zda bude chtít, abyste navštívila specialistu, např. psychiatra, pokud by měl podezření nebo přímo informace o tom, že jste v minulosti užívala alkohol nebo jiné návykové látky. U pacientů, kteří měli problém se závislostí, se vyžaduje dvouletá nezpochybnitelná abstinence.
Pokud byste i tak měla obavy, můžete se obrátit na některou neziskovou organizaci. Léčba závislosti dnes už není jen výsadou zdravotnických zařízení, ale je již i nedílnou součástí sociálních služeb.
Netuším, zda víte kam si případně zajít, pro jistotu přikládám odkazy s databázemi odborných pracovišť:
Slovensko
http://www.infodrogy.sk (rubrika Pomoc a podpora - po té podrubrika Adresář organizací)
http://www.infodrogy.sk/
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
Čechy
http://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ (rubrika Mapa pomoci)
http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
Přeji, dostatek sil ke všemu co budete potřebovat, tak se držte!
S pozdravem MK