THC v těle
Tomáš
Dobrý den, zhruba pred 14 dny jsem kouřil trávu. Předtim sem přes rok a pár měsícu nehulil. Ted se u nás ve škole dělají testy. Chci se zeptat za jak dlouho cca to ze mě zmizí?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Tomáši.
Z tělních tekutin se dá THC (účinná látka marihuany) prokázat v těchto přibližných obdobích:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní), detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden), detekce sliny = jako u krve.
Podotýkám, že jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek, tedy kvalita konkrétní drogy a na individualitě metabolismu.
Taktéž nejde opomenout skutečnost, že THC se usazuje v tucích, ze kterých se postupně uvolňuje do organismu a tam metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných orientačních testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy (tj. užít v den testování), ale orientačním testem je prokázáno, že v posledních dnech byla droga konzumována.
Stačí to takto? Když tak ještě napište.
S pozdravem MK