Hlavní potencionální problémy
Adam
Dobrý den,
kamarád mě požádal o to, abych mu píchl ketamin intramuskulárně a byl u zážitku s ním. Samozřejmě z důvodu vyšší bezpečnosti. Neplánuji si něco dávat. Vím, že tohle je velmi rizikové, ale věřím, že je to bezpečnější než kdybych ho to nechal udělat samotného. Mohli byste prosím dát nějaké rady popřípadě upozornit na něco důležitého na co dát pozor? Místnost, vybavení bude v pořádku. Dávku si dohledáme a uděláme to co nejpečlivěji. Spíše na co dát pozor při samotné aplikaci. Díky moc za rady

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Díky za projevenou důvěru, dobře, že píšete. Asi Vás úplně neuspokojím, ale náplní a smyslem práce naší poradny je především pomoc lidem v "úzkých", také poskytování informací ohledně drog, uživatelů, jejich blízkých a vším, co s užíváním souvisí, s výjimkou návodných informací.
Odpovědi na podobné otázky dostanete na serverech a stránkách drogových nadšenců a průzkumníků, kterých je na internetu habaděj. Pravdou je, že se často liší od názorů odborníků, profesionálů z branže i těch, kteří mají období drogového nadšení za sebou, takže je bezpečnější, nebrat je za bernou minci.
Chcete na sebe vzít roli střízlivého, orientovaného "sittera", bezpečného průvodce.
Souhlasím s tím, že je to u halucinogenů, zejména poprvé, nezbytné bezpečnostní opatření. Nejde jen o to, aby uživateli "sitter" dokázal v případě ohrožení uživateli zachránit život a poskytl mu účinnou první pomoc, ale také, aby ho dokázal pozitivně "přeladit", v případě nepříjemných psychických stavů. Měl by znát všechny fáze "tripu", které k dané droze patří, a těmi ho dokázat bezpečně provést...
Podle všeho tyto zkušenosti, znalosti a dovednosti nemáte, takže by se z Vás mohl, místo sittera, stát průvodce asistovanou (a nepříjemnou) sebevraždou.
Každý člověk je jedinečně nastaven, proto mohou být účinky i průběh intoxikace a reakce individuální. Záleží tedy jak na predispozicích, například ten, kdo má dispozice k psychickým poruchám, riskuje, že se po užití halucinogenu zblázní, tak na momentální fyzické a psychické kondici. To znamená, že by nikdo neměl halucinogen užít, pokud není "v pohodě".
Připojuji odkazy, týkající se jak rizik, souvisejících s užitím Ketaminu, také k první pomoci při užití halucinogenů:
http://www.extc.cz/ketamin.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/576-ketamin-ucinky-a-rizika?magazineId=20
http://www.drogy.org/index.php/ketamin
http://www.biotox.cz/enpsyro/pj3oppp.html
http://www.biotox.cz/enpsyro/pj3opph.html
http://www.biotox.cz/enpsyro/pj3oppn.html
Zdůrazňuji, že psychedelika - halucinogeny, nejsou v žádném případě rekreační drogy, a nesou řadu mimořádných rizik. Ketamin, narozdíl od jiných drog z této skupiny, má i vysoký psychickozávislostní potenciál.
Stačí takto?
Buďte na sebe opatrní, Amrit Sen.