Jak zahnat chutě na pervitin?
Lupo
Zdravím, dřív sem fetoval fakt extrémě (pervitin). Dával sem skoro i půlku denně (do žíly). Už nevim jak dlouho sem takhle jel ale myslim že asi dva roky. V roce 2013 sme se s mámou odstěhovali mimo Prahu. Občas sem tam ještě jezdil fetit ale už ne tak moc a pak asi měsíc nebo dva sem neměl vůbec. Jenomže mě tam kde bydlim jednou oslovil týpek a nějak došlo na drogy a už to bylo zase v háji. Naštěstí se pak asi dva roky neukázal takže sem měl klid dva roky. Měl sem akorát chutě a párkrát se mi i o drogách zdálo ale nedal sem si. No a pak se zas objevil ten týpek a překecal mě abych si dal. Akorát teda chtěl ňáký prachy tak sem mu dal asi 30kč a poslal sem ho pro to (on měl eště trávu tak asi vyměnil i to), předpokládal sem že se už neoběví taky sem si to přál, ale on se vrátil i s matrem. No nedokázal sem odolat tak sem si šoupnul. No a teď mám furt extrémní chutě, vždycky když sem vychucenej tak je mi na zvracení, začne mi bejt jakože vnitřní zima, klepu se a svírá se mi hruď. Naivně sem si myslel že když si teď dám tak budu mít zas na pár let od chutí klid, ale ono je to horší. Jak se těch chutí mám zbavit když už přídou? Přestal sem vlastně kvuli mámě a kvuli zvířátkum které chovám a mám je rád.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to tak bohužel bývá, že když je člověk jenom trochu nalomený, drogy si ho prostě zase znovu najdou. Většinou to není až taková náhoda, jak by se mohlo zdát, nejčastěji se to stane v době, kdy se nedaří, něco špatného se stalo, máte stres atd.
Není žádný jednoduchý recept, jak se chutí zbavit, kromě opatření, která jste udělal - vyhýbat se místům, lidem, situacím, spojeným s drogami, drožet se nezávadných lidí a koníčků. Jenže někdy to prostě nestačí. Pak je potřeba podívat se blíž na to, proč jste nedokázal odolat, co i po těch letech je na pervitinu tak lákavé, co jste nenašel v životě bez něj. A to je nejlepší za pomoci někoho zvenčí, kdo problému rozumí a přitom v něm není přímo "namočený", tedy nejlépe nějakého odborníka. Odborně se tomu říká podpora v abstinenci a prevence relapsu a jde vlastně o ucelený systém péče o lidi jako jste Vy. Nejlepší by bylo tedy vyhledat ambulantně nějakého odborníka na závislosti, se kterým byste se mohl svou situací zabývat a přitom dál fungovat ve svém běžném životě.
Pokud byste nevěděl, kam se obrátit, dejte vědět, ráda Vám někoho doporučím.
Přeji hodně štěstí, ať se Vám podaří krizi překonat. I kdybyste se rozhodl, že to musíte zvládnout sám, dejte alespoň vědět, jak se Vám to daří.