kokain poprvé
Renda
Rád bych se zeptal, jaké jé první užití kokainu.. Někde jsem četl, že poprvé to nic nedělá, někde zase, že jsou po tom nevolnosti a pak, že to poprvé působí stejně jako při dalších dávkách.. Co je pravda? Nebo je to individuální?

Odpověděl: Amrit Sen
Rendo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Naše poradna pomáhá především lidem v nouzi, s akutními problémy, návodným odpovědím se, z pochopitelných důvodů, vyhýbáme.
Správně píšete, že účinky drog mohou být velice individuální, každý člověk je jedinečně nastaven. Kromě dispozic může záležet i na jeho momentální fycické i psychické kondici, náladě a rozpoložení.
S tím, že je po první dávce někomu zle, například zvrací, atd., se setkáváme častěji u opioidů, zejména u heroinu, to ale zdaleka neznamená, že musí být po kokainu každému fajn. Riziko, že bude člověku zle, existuje vždy.
Není pravda, že kokain učinkuje vždy stejně. S každou další dávkou se většinou účinnost a příjemný efekt drogy snižuje, a to dost radikálně. Kdo se snaží na tento fakt "vyzrát", riskuje předávkování.
O kokainu a rizikách, souvisejících s jeho užíváním, se dočte na stránkách naší poradny: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
Dále zde:
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/59/1271/Kokain
http://www.drogy.cz/kokain/kap-ucinky-kokainu.html
http://www.priznaky-projevy.cz/zavislosti/ostatni-drogy/ucinky-uziti-kokainu-zavislost-na-kokainu-priznaky-projevy-symptomy
http://www.lekarweb.cz/drogy-a-zavislosti/kokain-ucinky-rizika-predavkovani
Většina u nás distribuované drogy, mívá s pravým kokainem málo společného. Krom toho, že je drahý, bývá velmi, velmi ředěný, často i nebezpečnými látkami.
Stačí takto?
Buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.