pervitín & neurol
smažačik
Dobrý den, chci se zeptat, co se stane když si vemu jednu tabletu Neurol-u, po tom co jsem měl 2 týdny zpět pervitín. Myslím to tak že jsem teď čistej cca 2 týdny, a vzal bych si teď tabletu neurol-u. Popřípadě by mě zajímalo jake jsou nežadouci účinky nebo zda-li to je nějak teď životu nebezpečné. Určitě nechci sníst 3 tablety naraz, ale myslím jednu(nebo by spíš bylo lepší si vzít jen pul-tablety?). Každopádně děkuju dopředu za odpověď, hezký den

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za projevenou důvěru. Neurol by neměl užívat nikdo, aniž by mu ho předepsal lékař, proto nebudu psát, jestli, a kolik byste ho měl užít.
Píšete, že jste dva týdny čistý od jiné drogy, to si zaslouží respekt. Pokud se necíte dobře, zejména psychicky, mohlo by to znamenat, že by mohlo jít, pokud jde o drogu uvedenou ve skryté poznámce, o projev závislosti, ať už si to připustíte, nebo ne.
Daleko lépe uděláte, když zkusíte například zklidňující čaj z meduňky, který koupíte v každé lékárně, nebo dalších běžných obchodech.
Jinak by se Vám mohlo stát, že "hupsnete" z jedné drogy do druhé, respektive do závislosti, i kdybyste, jak píšete, dosud závislý nebyl. Neurol má vysoký závislostní potenciál, jak psychický, tak fyzický.
Kdybyste měl potíž s tím abstinenci udržet, bude pro Vás daleko výhodnější kontaktovat odbornou podporu a pomoc, některé služby, která pracuje s uživateli návykových látek, ve Vašem dosahu.
Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky, nesejde na tom, jestli půjde o kontaktní centrum, AT poradnu, nebo adiktologickou ambulanci. Nemusíte se stydět, pracovníci ocení, že jste dokázal přijít sám. Může jít o zcela nezávazný pohovor, nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit. Zakázka bude jen na Vás.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, které můžete podniknout, aby se Vám dařilo abstinenci držet. Zároveň, jakých chyb byste se měl vyvarovat. Dozvíte se, jak rozeznat zjevné, ale i skryté, "převlečené" chutě (craving, bažení), jak s nimi pracovat a zbytečně se netrápit víc, než je nezbytně nutné. Také jak ušetřit energii pro jiné radosti, než je užívání drog, a jak si je najít.
Službu kontaktujte i v případě, nebo tím spíš, že byste situaci nezvládl a "užil".
Uvidíte, že se Vám po pohovoru uleví. Můžete si sjednat i průběžnější schůzky, abyste byl klidnější, pevnější v kramflecích.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám obratem kontakty na služby v okolí pošlu.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice
Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
O rizikách a dalším, souvisejícím s užíváním Neurolu a dalších benzodiazepinů, se dočte zde:
http://www.neurol.psychoweb.cz/
http://www.psychonet.cz/psychologie/neurol.html
http://www.spektrumzdravi.cz/benzodiazepiny-a-jejich-rizika http://navykovelatky.cz/tlumive-drogy/tlumive-medikamenty-leky/
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/leky/neurol.html
Buďte na sebe opatrný, držím palce!
Hodně štěstí, Amrit Sen.