Otekly sval na ruce
Avrilka
Zdravím,chtěla bych se zeptat na konkrétní problém, co momentálně mám. 3dny zpátky jsem si pichla pernik a asi po 2hodinach mi práva ruka od loktu rameno otekla jakoby ve svalu a predchvili jsem si všimla,že po namáhání ruky mi to znova otekla a mám pocit jakoby ztěžkla a rameno mi spadlo o něco níž než u druhé ruky. Prosím vás je to závažný problém.děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Avrilko, zdravím Vás.
Je dobře, že píšete, neotálejte a zajděte k lékaři, čím dříve, tím lépe.
Je možné, že jde o absces, který by, pokud byste léčbu odkládala, mohl vyústit až tak daleko, že byste o ruku mohla přijít, nebo ještě hůře. Jít ale může i o neurologickou, nebo jinou potíž, případně o kombinaci zdravotních problémů.
Je Velikonoční víkend, změřte se, kdybyste měla teď, nebo kdykoli v průběhu potíží zvýšenou teplotu, mazejte okamžitě na pohotovost, například ve vaší Fakultní nemocnici.
Abscesy vznikají většinou zanesením nečistoty vpichem, ale mohou se tvořit i pokud užíváte intenzivně, nebo delší dobu, přesto že člověk dodržuje pravidla HR (harm-reduction) - bezpečnějšího užívání a snaží se rizika infekce minimalizovat. Tělo prostě dává na jevo, že tento životní styl a devastační nápor nezvládá, imunitní sestém prostě "ztrácí dech".
Pokud nebude svoje užívání řešit, počítejte s tím, že bude hůř. Velmi brzy.
Posílám užitečný odkaz na časopis eDekontaminace a další, týkající se problematiky abscesů a jejich léčby:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html?warning=kill
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html?warning=kill
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/31/co-na-rany-boule-a-telni-kratery.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/48/biomaso-cili-vred-bercovy.html?warning=kill
ww.edekontaminace.cz/clanek/2/264/visnak-dobry-sluha-ale-zly-pan.html?warning=kill
http://nemoci.vitalion.cz/absces/
http://nemoci.vitalion.cz/furunkl/
Zároveň Vám doporučuji kontaktovat pracovníky kontaktního centra, se kterými můžete Vaši situaci a zdravotní potíže otevřeně probrat, a to i anonymně. Nemusíte se stydět, získáte podporu, respekt a užitečné informace, pracovníci, kromě poradenství a řady dalších služeb, poskytují i základní zdravotnické ošetření. Může jít o zcela nezávazný rozhovor, nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Dozvíte se, jak minimalizovat zdravotní i další rizika při užívání návykových látek, a budete li mít zájem, mnoho dalšího.
Všechny služby jsou bezplatné.
Kontakt:
Kontaktní centrum Podané ruce
Sokolská 48
799 00 Olomouc
Telefon: +420 585 220 034
Mobil:    +420 778 411 689
Vedoucí Bc. Lucie Bezděková, DiS.: +420 774 991 625
Email: kcentrum.ol@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-olomouc/
http://www.podaneruce.cz/
Budeme rádi, když dáte vědět, jak Vám je, jak jste pořídila, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji hodně štěstí a vše dobré, ať je Vám lépe,
Amrit Sen.