žíly
sv.eronika
zdravim.chci se zeptat jestli je nejaky lekar,ktery by mi on line zodpovedel otazku o zanetu zil a prokonzultoval se mnou problematiku zdravi u narkomanu.neodvazuju se jit k doktorovi osobne ptž je to hrozne choulostive a ja se za svuj problem stydim.veronika

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Vážím si projevené důvěry, chápu Vaše potíže, obavy, nejistoty i stud.
Bylo by sice nejlepší prostě zajít k doktorovi a vyložit karty na stůl, protože je povinností každého lékaře, jak ze zákona, tak podle Hippokratovy přísahy, pomoci Vám a poskytnout všechnu potřebnou péči, včetně lidského přístupu, bez ohledu na okolnosti.
Ať už něco podniknete, nebo ne, pokud budete dál drogy užívat, stejně se vše dříve, nebo později provalí, možná za daleko dramatičtějších okolností, než teď.
Žádný lékař, s výjimkou krizové pomoci, bezprostřední záchrany života, s Vámi problematiku zdraví, jak píšete, konzultovat, natož řešit, nebo určovat diagnózu a léčit, na dálku nebude. Není to totiž možné, bez odborného vyšetření.
Máte ale možnost zajít například do kontaktního centra, adiktologické ambulance, AT poradny, nebo podobného zařízení, kde poskytují služby a pracují s uživateli návykových látek.
Konzultace a pohovor může proběhnout i anonymně. Získáte pochopení, podporu, pomoc a potřebné informace. Může jít o zcela nezávazný rozhovor, nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit a bude li to v možnostech zaměstnanců, poskytnou Vám základní zdravotní ošetření.
Nemusíte se stydět, pracovníci služby ocení, že jste dokázala přijít sama. Poradí Vám, jak situaci řešit. Pokud svému lékaři nedůvěřujete, nebo snad máte obavu z vyzrazení lékařského tajemství, mohou Vám poskytnout kontakty na zkušené, ochotné a spolehlivé lékaře, se kterými můžete mluvit na přímo. Některá zařízení mají i lékařský, nebo zdravotnický personál a jsou přímo napojena na specialisty celé škály lékařských oborů.
Nejlépe je si předem domluvit termín schůzky, pokud jste v akutní krizi, můžete zařízení navštívit i rovnou, v provozních hodinách.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na služby v dosahu pošleme.
Rychlejší, takže pro Vás výhodnější bude, když kontakty na adiktologické služby v ČR vyhledáte sama. Jak na to, podle oblasti a typu zařízení, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Myslete na to, že ať jste v jakékoli situaci a máte jakýkoli problém, jste především člověk, který má právo na respekt a zaslouží si důstojnost.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak jste pochodila, a jak se Vaše situace vyvíjí, jestli Vám odpověď byla užitečná.
Držím palce, hodně štěstí, kdybyste ještě něco potřebovala, napište.
Ať je Vám brzy lépe,
Amrit Sen.