MDMA
nik
Dobrý den,nijak moc neberu drogy (jen na akcích sem tam )nedávno jsem požil trochu MDMA (asi 0,2g) a dost sem na to pil i hulil...no když sem přišel ráno domů a šel spát zdál se mi opravdu divný sen ve kterém sem vnímal určitý \"pocit\" nekonečnosti, ale vážně nevím jak bych ho popsal :) No ten pocit se mi dostavuje někdy z nenadání třeba na chvíli a potom zase odejde,může to něco znamenat nebo mi to nějak ohrožovat psychické zdraví? není to žádný nepříjemný pocit spíš takový \"mystický\" :D :) díky za odpověď...

Odpověděl: Amrit Sen
Niku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Zmiňujete sice, že Vám popisované pocity nejsou nepříjemné, ale kdyby Vás neznepokojovaly, nejspíš byste nepsal. Netroufám si takto na dálku odhadnout, jestli konkrétně tyto pocity ohrožují Vaše zdraví, každopádně jsou signálem, že pro Vás drogy nemusí být to pravé.
Podle všeho se nešetříte a velmi riskujete. Při užívání drog je vždy riziko poškození, jak fyzického, tak duševního zdraví.
Ještě větším rizikem je jejich kombinování.
Pokud nebudete dodržovat alespoň nejzákladnější pravidla bezpečnějšího užívání, mezi která patří například, že jak jsem zmínil, nebudete žádné drogy kombinovat, a to ani s alkoholem, nebudete se "dokopávat", tzn., že si během jedné "jízdy", nebudete přidávat další dávky, nebo dávku, že se "zhulíte", jen když budete zdravý, odpočatý a v dobré psychické kondici, čili "v pohodě", budete najedený dodržovat pitný režim a jízdu nikdy "nepřetáhnete" déle, než přes jednu noc a pak si odpočinete, doplníte vitamíny a minerály, nejlépe pestrou stravou, včetně zeleniny a ovoce, další užití drogy neodložíte na co nejdelší čas..., riskujete, že to Vaše psychika, zdravý rozum i tělesné zdraví, odnesou.
Kromě rizika, že se zblázníte, že si zhuntujete tělo, jsem nezmínil riziko vzniku závislosti, o kterém nejspíš víte, ale otázkou je, nakolik ho berete vážně, a jestli si vůbec připouštíte, že by se Vás to mohlo týkat.
O rizikách dalším, souvisejícím s užíváním drog, které užíváte, se dočtete na stránkách naší poradny i jinde na síti:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.koncimshulenim.cz/rizika/
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://marihuana.web-zdarma.cz/o-trave/rizika-uzivani-marihuany
http://www.celostnimedicina.cz/priznaky-a-rizika-uzivani-marihuany.htm
http://www.marihuana.cz/kap-skodlive-ucinky-marihuany.html
http://www.cpzp.cz/clanek/523-0-Marihuana-ma-zdravotni-rizika.html
O kombinování drog a některých mýtech:
http://www.drogmem.cz/sub/memy/drogove-mixy/
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/69/57/Strucny-prehled-nekterych-nejcastejsich-mytu-a-fakt-o-drogach
Pro klid Vám doporučuji, abyste si na co nejdelší čas od drog odpočinul.
Pokud by pocity, které Vás znejišťují, samy časem neodezněly, vyhledejte odborníka. Mám na mysli psychologa, terapeuta, nejlépe však psychiatra, který pracuje s uživateli návykových látek a otevřeně s ním vše proberte. Získáte podporu a odbornou pomoc, dozvíte se, jaké kroky můžete podniknout, abyste se dal "do kupy", případně Vám navrhne vhodnou terapii.
Hodně štěstí, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.