Orientační test moči
krtekk
Dobrý den,
V blízké době budu absolvovat vstupní lékařskou prohlídku do nového zaměstnání. Mám přijít se vzorkem ranní moči k provedení \"orientačního testu\". Zaměstnání, kvůli kterému prohlídku podstupuji je pozice asistenta vedoucího prodejny jednoho z řetězců supermarketů.Jsem občasným kuřákem marihuany - od jejího posledního užití to bude v den vstupní prohlídky necelý týden. Zajímalo by mne, zda je pravděpodobné testovat budoucí zaměstnance v tomto odvětví při vstupní prohlídce na přítomnost drog v jejich organismu, nebo se bude jednat spíše o klasické testy k určení kyselosti, cukru, krve apod. v moči, popř. zda lze detekovat přítomnost THC i pomocí těchto \"obyčejných\" testů, nebo je třeba provést test \"specializovaný\".
Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
K určení metabolitů návykových látek v moči je třeba specializovaný test, který je přímo namířený na každou konkrétní látku. Z jiných testů, nežli takto konkrétně cílených, nelze podobný výsledek vytěžit.
Zda vás zaměstnavatel na přítomnost metabolitů THC bude testovat či nikoli vám sdělit nedokážu. Nemám povědomí o zvyklostech v maloobchodním sektoru. Nicméně by mě to nepřekvapilo. Manažerská pozice zástupce vedoucího předpokládá, domnívám se, mimo jiné i práci s nemalou finanční hotovostí. Tedy z pohledu zaměstnavatele jde pozici s vysokou odpovědností.
Konkrétněji vám odpovědět nedokážu.
S pozdravem J.Chudomel