Aktivní THC
Karlinka
Dobrý den, 29.3 si jdu vyzvednout řidičský průkaz a přibližně od listopadu 2014 jsem pravidelný kuřák marihuany. Vzhledem ke zkušenostem kamarádů, kterým byl řidičský průkaz ihned odebrán, chci s kouřením přestat a nebo jej omezit. Naposledy jsem měla marihuanu včera 20.3 kolem půl páté odpoledne a to 2 skleněnky. Chtěla jsem se zeptat, jestli když budu kouřit od pátku do neděle, se úroveň THC v těle změní a nebudu mít hodnoty jako pravidelný kuřák a nebo jestli je lepší přestat třeba na měsíc a pak si dát jointa třeba jen v pátek a v sobotu a den před řízením raději nehulit. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Karlinko.
Nemusím asi připomínat, že řízením motorového vozidla pod vlivem omamných látek neohrožujete jen sebe, ale také okolí, doporučuji na to vždy myslet.
Níže vypisuji přibližné detekce, které se mohou lišit dle individuality organismu, kvality konkrétních drog a frekvence užití.
THC
Detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
Detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce sliny = jako u krve
Nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, ze kterých  se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných orientačních testů mohou prokázat pozitivní výsledek poměrně dlouhou dobu. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, ale je to důkaz, že v posledních dnech bylo THC konzumováno.
Pokud by Vám PČR takto prokázala přítomnost THC, je pak nutné trvat na přetestování z krve. To znamená, že lze posléze krevního testu v laboratoři zjistit, zda Vaše užití mělo vliv či nemělo na schopnost řízení motorového vozidla. Aktivní THC je v krvi detekovatelné do 24 hodin od posledního užití.
Tudíž bych doporučila, pokud se marihuany nechcete vzdát úplně, abyste své případné další konzumace omezila, tak jak to bude možné s ohledem na Vaší nutnost řídit a hlídala si toto časové rozmezí. V případě testování orientačními testy PČR, trvat na testu z krve. Stačí to takto?
S pozdravem MK