Extáze
Roman
Dobrý den. Potřeboval bych poradit ve spojitosti s extází. Objevily se mi jakési zvláštní motáky hlavy, něco jako kdybych dostal elektrošok na zlomek sekundy. Toto se mi stalo defacto už po první pilulce cca do měsíce, ale zezačátku jsem si dal jen výjmečně a jelikož tyto motáky nebyly zdaleka tak intenzivní jako teď, spíš jsem si z toho dělal jen legraci. Jenže poslední dobou jsem bral pravidelně a postupem času jsem zjistil, že když se dívám před sebe, případně nahoru a dolů, jsem vpohodě. Jakmile se ale podívám periferně do strany, ihned se mi to stane. Navíc jsem teď zažil i jednu extrémní situaci, kdy jsem doslova vystřelil z postele, když jsem chtěl usnout, protože ten setinový stav, který mi to způsobovalo byl doslova šílený. Zhruba do 2 dnů od posledního užití se mi to začne dít a přestane to jedině tak, že si dám další. Zkoušel jsem několik dní přestat, jenže to bylo den ode dne spíš horší. Snažil jsem se zjistit nějaké informace, ale o tomto nikde ani zmínka. Ostatních negativních efektů, o kterých jsem si četl, kromě zhoršení krátkodobé paměti, si ani moc vědom nejsem. Naopak mi droga hodně pomohla hlavně po psychické stránce. Jsem úspěšný a vyrovnaný člověk, kterému rozhodně zdravý rozum nechybí, ale tohle jsem určitě podcenil. Prosím o radu, pokud víte co se mi děje. Je mi jasné, že bych měl asi drogu nejlépe úplně vypustit, ale zajímalo by mě, jestli by mělo smysl postupně snižovat dávky, resp.kdyby mi skrz tyto stavy nebylo dobře a já si dal třeba alespoň půlku, ne kvůli žádnému příjemnému prožitku, ale jen proto, abych zahnal tyto šoky. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
po pravdě o ničem podobném jsem nikdy neslyšela. Rozhodně ale není řešení zahánět tyto stavy zase extází. Určitě byste ji měl přestat užívat, není třeba postupné vysazování, ale jestli máte pocit, že by to bylo lepší, můžete to vyzkoušet. Zkusila bych tedy nějaké rychlé vysazování. Pokud by ani poté stavy nepřešly, bylo by na místě poradit se z psychiatrem, který se zabývá i závislostmi. Může to být celé psychického původu, ale mohlo by jít také o něco vážnějšího, proto je třeba aby to s Vámi osobně probral lékař.