Dukaz
Matěj
Dobrý den,
zajímá mě co slouží zaměstnavateli jako dukaz, ze jsem na pracovišti pod vlivem marihuany? Požadují odběr krve na zjištění aktivních a neaktivich thc nebo jim stačí jen odběr slin a moči, kde zjisti ze sem byl zhulenej pred několika dny. A když mam marihuanu v moci, tak to přece hned neznamená ze jsem pod jejim vlivem né? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
S čím přijde váš zaměstnavatel jako s důkazem toho, že jste na pracovišti pod vlivem marihuany, opravdu netuším. Vy však máte vždy právo na obranu. Každé jednostrané rozhodnutí zaměstnavatele je přezkoumatelné. Můžete si stěžovat, vyzvat na svoji obranu například odbory a nakonec nezávislý soud. V případě sankcí ze strany zaměstnavatele včetně třeba ukončení pracovního poměru za údajnou přítomnost na pracovišti pod vlivem návykové látky musí zaměstnavatel u soudu oprávněnost sankcí prokázat. No a prokazatelné jsou pouze odborná vyšetření z moči či krve od akreditovaných laboratoří. Screeningový test např ze slin či z moči nestačí jako průkazný, soud jej neuzná.
Není li takto například chromatograficky z moči či ze séra z krve potvrzený pozitivní nález na aktivní metabolit, lze se domnívat, že případný soud by zaměstnavatel prohrál.
Kdybyste se do podobné situace dostal, určitě vyhledejte odbornou právní podporu. Doporučuji tuto právní poradnu - http://poradna.asociace.org/
Mějte se hezky
J.Chudomel