Muže Člověk být úplně normální po užívání pervitinu delší dobu.Neb jsou následky?
nelja
Dobrý den! Chci se zeptát na možný následky pervitinu po dobu 3 let pravidelně.Známý býl na pervitinu 3 roky v kuse.Před letý začal marihuanou z kterou na několik let přestal jen občas sy dál.V roce 2009 pervitin jednou za týden i měně.Pak následovalo denny užívání pervitinu (šnupani).Na drogu býl závislý ráno a večer dávku.Před 6 měsíci úplně přestal no ale kde jistota že zase se k tomu nevrátí!Teď žije z mojí kamarádkou což vlastně i přestal když ji potkal.Ona pozoruje na něm když se rozpovida koktani, mluví svoje neni s nym dialog musí ho zastavitTakže nejde s nym sy popovídat.Jinak je malomluvny na otázky těžko odpovídá třeba mu pořad říká proč se mám ptát jdeš zítra do práce v kolik a td.Prostě jdeš ano kdy a jak nenasleduje.Často nesmyslné něco udělá a až po třeba 2 dnech pochopy co udělal špatně.To mu musi to říct do slová a pak mů to dojde.To se jij i přiznal že navždy pochopi co udělal přitom jsou to maličkosti běžný denní povinností.Moc se po něm ani nežádá.Jinak doma pořad leží neb hodně spi což ji nudí.Po maličký hádce slzy v očích je velmy citlivý.Všechno se mu musi nadiktovat jak a co a kam a opakovaně den po dni.Když něco s nym řeší vic ostře sebere se a odejde bez slová a vrátí se zase mlčí.Zvláštní Ja to neznám a nevím jak jij pořadit ona bývá z něj nervózní neb říká že jij připadá tupý.Přemísli o rozchodu.Už se to stávalo řekne mu souhlasí a za tři dny začne prosit.Jako Člověk jinak špatný neni ani Muž nenapadá neni agresivní.Obává se že ješte neni v pořádku a třeba něco i bere. Možná jsem nenapsala moc srozumitelně.Budu ráda za radu.Předem Vám děkuji!

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Ke skryté poznámce: děkujeme za Vaše díky, zpětná vazba vždy potěší. Přejeme dostatek sil vše zvládat dál!
No a ke kamarádce. Rozumné by asi bylo, kdyby se ona sama obrátila na nějaké zařízení pracující s osobami konzumující drogy (poskytují poradenské služby i rodičům a partnerům) a v osobním kontaktu probrala vše co je v tuto chvíli třeba. Vzhledem k tomu, že toto je internet a ještě jde o zprostředkovanou radu, bylo by rozumnější, aby to řešila přímo kamarádka (čímž tedy vůbec nechci nijak znehodnotit Vaši snahu, to je skvělé, jak ji chcete pomoci).
Netuším, kde kamarádka žije, tak nevím kam konkrétně ji nasměrovat. Pokud je z Prahy nebo jejího okolí, může se obrátit na naši Poradnu pro rodinné příslušníky, viz kontakt níže. Služby poskytujeme nezávazně a bezplatně, je jen třeba se předem objednat.
Zdali je odjinud, tak buď Vy, nebo ona, napište znovu a uveďte, jaká města jsou jí dobře dostupná. Pokusíme jí vhodné zařízení nalézt a doporučit.
Než se na první konzultaci objedná, může zatím prostudovat základní informace zde, viz odkaz:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51 - Praha 1
Tel: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se zatím hezky, přeji, aby se situace zlepšila. V případě potřeby můžete napsat kdykoliv znovu.
S pozdravem MK