recidiva pervitin
meno
Dobrý deň. Prepáčte, že po Slovensky. Dúfam, že to nie je veľký problém. Úvodom objasním svoju situáciu. Som odliečený závislý- pervitín, marihuana, alkohol, tabak. Takmer 5 rokov som abstinoval od všetkých uvedených látok vrátane kávy. Pred 3 mesiacmi začala naplno moja recidíva- pervitín. Odvtedy idem dá sa povedať v kuse. Dĺžka ťahov: 5-14dní. Pauzy max.3dni. Posledné 2 týždne som prestal pociťovať po užití pervitínu pozitívne účinky na psychiku: eufóriu,super pocit zo sexu, úvodný nákop,pocit kreativity,... napriek tomu, že dávku som skúšal zvýšovať. (preferujem užitie nosom, ak mám nos už preťažený tak fajčím, ak sa nedá tak aj jem zabalené v toaleťáku, stalo sa aj,že som užil drogu okamžite po sebe nosom,fajčením a orálne) Nikdy som neskusil i.v. Psychicky sa necítim nafetovaný no môžem na sebe badať fyzické príznaky: zrýchlený nepravidelný tep v klude, vysoký krvný tlak, s väčším časovým odstupom (cca 3-4hod) od užitia sa mi rozšíria zreničky, viac sa potím (hl. dlane), nechutí mi jesť,nepotrebujem piť, mám menšiu potrebu spať, no zaspím. Moja otázka: Je možné, že to čo užívam nie je pervitín ale nejaká látka, kt. napohľad vyzerá aj chutí ako perv. a spôsobuje aj podobné fyzické účinky? Celu recidivu kupujem drogy z jednej a tej istej oblasti mesta od ľudí, kt. sa medzi sebou poznajú.Takže aj keď som dodávateľov striedal, je možné, že majú to isté. Ak taká látka existuje je nebezpečná ?Prípadne Môže byť pervitín zle uvarený či nedokončený? (farbu má rovnakú ako keď som začal no trochu má iný pach a liekovejšiu chuť, keď ho drvím naprášok tak inak puká/praská, akoby \"suchšie\". Alebo je podľa vás pravdepodobnejšie, že za tri mesiace som si mohol vytvoriť niečo ako psychickú toleranciu na drogu? Celkovo aj napriek dávkam nad 0,5gramu mávam v podstate krátky, nie velmi nepríjemný dojazd, napriek kratkemu pripadne ziadnemu spánku prestali do oci bijuce problemy s kratkodobou pamatou. V úvode recidívy som príjemne prežíval už 70mg, teraz užijem jednorazovo aj 0,7g ucinky citim mensie ako vtedy s malinkym mnozstvom.Pocas niekolkych hodin som uz uzil aj nieco vyse 1g. Uvedomujem si ze musim podstupit nejaky druh liecby alebo do 2rokov vlepsom pripade zomriem v horsom pripade bude zo mna totalna smradlava troska. Myslíte, že je možné aby som sa dostal do štádia slobodnej abstinencie aj bez hospitalizácie? Priateľka je proti drogám a podporí ma, usvedčila ma 10 dní dozadu no tušenie mala od začiatku. Okrem perv. a tabak. cigariet neužívam nič iné. Nemám paranoje, prejavy toxickej psychózy, náhle vysadenie neprežívam posledný mesiac veľmi depresívne, skôr som veľmi nervózny a bez fyzickej energie, mám nutkanie byť vulgárny a hrubý, rozprávať o sexuálnych zvrátenostiach a pohoršovať okolie. Pred prvým liečením som mával bludné presvedčeniao akomsi živočíchu v mojom bruchu, prejavoval som sa veľmi agresívne a často som pomýšlal na smrť.V práci fungujem pomerne normálne, svoju prácu mám rád. Horšie je to z emočnou oblasťou a vzťahmi.Pre pocit viny sa vyhýbam rodine a kamarátom. Nadsvojim spravanim necitim lutost a celkovo mam oploštené city, no stále cítim, že nechcem zostať sám niekde na hoteli či ubytovni s horkastym bielim praskom. Presiel som liecbou aj resocom, v podstate mam vsetky info co robit a kam ist, no neurobim to asi kym ma nevyhodia z roboty alebo neurobim nejky pruser typu ze si zoberiem úver a nezaplatím splátku. Prepacte za dlzku. Dakujem vam velmi za vas cas a za vasu odpoved.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
cením si Vaší důvěry a otevřenosti.
Slovenština mi vůbec nevadí, naopak, je to můj oblíbený jazyk. Vaše situace, jak ji popisujete, se jeví jako klasická, knižně ukázková, se všemi specifickými okolnostmi. Spíš se podivuji tomu, že to nevnímáte Vy.  Vysvětluji si to tak, že jste se "rozfrčel" tak bezuzdně, že Vás, kromě jiného, válcuje zmatek.
Správně si uvědomujete, že potřebujete léčbu, tedy přinejmenším vyhledat bez otálení odbornou pomoc. Jestli zvládnete recidivu zastavit bez pobytové léčby, nedokážu na dálku odhadnout, řekl bych, že spíš ne.
Svojí současnou situaci popisujete poměrně detailně a výstižně, takže jste všechnu orientaci ještě neztratil. Vaše partnerka za Vámi stojí, máte práci, takže můžete "marodit", máte kde bydlet. Oproti mnoha našim dotazujícím luxus. Seberte všechnu kuráž a jednejte, nebo o všechno příjdete. Velmi brzy, a možná nenávratně. To ale také víte. S odborníkem proberte otevřeně svoji situaci, berte vážně, co Vám navrhne a domluvte se na dalším společném postupu. Je, a bude to na Vás, víte sám, že ke změně Vás nikdo a nic, nepřinutí. Odborník se ani o nic podobného pokoušet nebude.
Je sice možné, že látka, kterou poslední dobou užíváte, nemusí být pervitin. Může jít o směs pervitinu se vším možným. Daleko pravděpodobnější ale je, že by se věci, které se Vám právě dějí, odehrály i při nejčistším "materálu".
Na dotazy ohledně Vašeho zdravotního stavu, a příznaků ve skryté poznámce jen to, že nejde o nic vzácného. Nejsem lékař, a ani ten Vám důvody a diagnózu nedokáže určit jinak, než po absolvovaném vyšetření. Co lze spolehlivě konstatovat, že Vám tělo i psychika vysílají jasné signály, že pro Vás "smažba" není to pravé, že jí Váš organismus striktně odmítá. Budete li tuto zprávu ignorovat, čekejte průšvih na všech frontách, daleko horší, než ten, ve kterém se právě nacházíte. Jde o život.
Rád bych Vás jakkoli podpořil v časném kontaktu s odborníky, nedokážu to ale jinak, než tímto apelem. Není potřeba klesnout na dno, aby se člověk s Vaší zkušeností dal dopořádku. Je to pověra. Čím dříve pomoc vyhledáte, tím lépe.
Píšete, že Víte kam se obrátit, koho kontaktovat. Přesto připojuji webové odkazy, na kterých můžete vyhledat podporu pracovníků konkrétních zařízení a služeb na Slovensku:
Drogový informačný portál:
http://www.infodrogy.sk/
Azet katalóg:
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
Neztrácejte čas, dokud máte velkou šanci.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Džím palce, hodně štěstí!
Amrit Sen.