Partnerství závislých
agamka
Dobrý den,již jsem sem několikrát psala tímto děkuji za předešlé odpovědi.Mám dotaz ohledně partnerství drogově závislých,kteří oba ukončily v termínu léčbu.Dle mého názoru je v tomto případě riziko velké.Dcery argument je že oba vědí co ten druhý prožívá a dokážou se vzájemně podpořit,samozřejmě vím,že to záleží na nich,ale jsem plná obav,děkuji za odpověd a přeji hezký den.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Agamko,
rozumím tomu, že máte o dceru strach. A jestli je to tak, že dcera prošla léčbou, máte toho asi za sebou hodně. Chápu, že se bojíte, aby partner s drogovu minulostí neohrozil dceřimu abstinenci. Dcera možná i opakovaně vaši důvěru zklamávala a jen čas ukáže, jestli si znovu dokáže získat vaši důvěru. Riziko a možné důvody k obavám tu budou vždycky.
Člověk, který v minulosti bral drogy, má často problém najít si partnera mezi "normálními" lidmi. Řada normálních lidí totiž s drogami po různu experimentuje, případně alespoň pije alkohol, kouří marihuanu, sem tam si dá na párty extázi. Z tohoto pohledu je pak "normální" partner vlastně mnohem rizikovější. Partneři, kteří mají za sebou drogovou minulost, ale i léčbu, a do budoucna oba vědí, že musí a chtějí abstinovat, pak to může být naopak i velká výhoda.
Určitě záleží případ od případu a nic nelze zcela zobecnit. Jsou lidé, kteří si opakovaně nacházejí rizikové partnery s tím, že si tím (ať už vědomě, či nevědomě) otevírají dvířka zpátky k drogám. Jak to má vaše dcera a její partner už můžeme jenom hádat. Snad i díky léčbě oba vědí, co chtějí a jsou připaveni nést zodpovědnost za svůj život. A co vy? Dokážete o tom všem s dcerou otevřeně mluvit? Ví o vašich starostech a obavách? Důvěřujete jí? Je její chování "podezřelé"? Máte někoho, s kým si můžete o všem promluvit, aniž byste dceru všemi svými pochybami zahlcovala? Zvažovala jste někdy návštěvu poradny?
Kdybyste chtěla, napište víc, budu ráda.
S pozdravem,
Gabriela M.