zbořene svaly - piko
avik
Dobry den. Potřebuji poradit. Jsem občasny uživatel pika. dejme tomu tak 1-3x do mesíce max. Dělám náročnou praci. Diky praci a uzivani pika jsem si uplne odrovnala svaly. Zhubla jsem pres 10 kg a hlavne na svalech. Pracuju v hobby marketu, aj jsem nekdy 12 hodin na nohou a hned na to servana z prace jsem si nekdy dala piko. Pouze jen ve volnu. Do prace pod vlivem nechodim. V posledni dobe se mi, ale zacalo stavat, ze na dojezdu me brnelo cele telo, cejtim jak se mi neprirozene hejbou svaly. Kolem pánve mam nejaky zatuhly sval a nejde mi rozhybat a bolí me to. do kolecka mi svaly povolujou a tuhnou a to nemusím byt zrovna pod vlivem. Ze zacatku jsem nevěděla o co jde, takže jsem obešla hromadu doktoru a orgány mam naprosto v pořádku, až jedna doktorka, mi řekla že nemam žádny svaly,a ze se uplne cela propadam.Tak se chci zeptat, co se mi s tema svalama stalo? Byla jsem ok i presto, ze jsem občas uživala a pak z ničeho nic, se mi začali úplně hroutit svaly. Jak dat ty svaly zas dohromady? Hlavne co s tim můzu mit? Jsem se doktorům nepochlubila, ze jsem uzivala. stydela jsem se. Dodám, že jine drogy neuzívam, nepiju skoro vubec ani nehulim. Piko uzívam šnupaním, obcas hulenim.. nestřílim si.snazim se ted prestat aj se mi to zatim povedlo omezit na jednou mesicne(od prosince). Dekuju za kazdou radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Avíku, dobrý den.
Obávám se, že tímto způsobem na dálku, přes internet a bez toho, aby Vás vyšetřil lékař, nejde zjistit, do jaké míry Vás konzumace drog případně poškodila a pokud ano, tak v jakém rozsahu. Zodpovědně by Vám mohl odpovědět pouze lékař na základě vyšetření a to se všemi informacemi, které se k Vám váží.
Přejdu k riziku všeobecně.
Konzumace šňupáním, kterou Vy preferujete, je sice o něco málo bezpečnější způsob užívání v porovnání s nitrožilní aplikací, ale i tak sebou nese určitá zdravotní rizika plus ta všechna všeobecná, kterých je víc jak dost bez ohledu na způsob užití.
Nosní přepážka se šňupáním postupně devastuje, pomalu, ale za to zcela jistě. Rychlost zničení je závislá na intenzitě užívání, odolnosti jedince, kvalitě drogy, hygienických návycích. Příznaky poničení se projevují samovolným krvácením z nosu, ucpáním nosu, bolestí hlavy.
Při nadměrném užívání (nosem) může dojít k protržení přepážky, uvádí se cca po 2 letech intenzivní konzumace. Dále pak poškození sliznice může mít vliv i na ústa, jelikož pervitin se přes nosohltan dostává do ústní dutiny, kde díky snížené produkci slin může dojít k poškození dásní, potažmo vznik zubního kamene.
Pervitin je látka vyráběná chemickým procesem, který může být různě ovlivněn tím, kým je vyráběn. Z toho pak vychází celková kvalita konkrétní látky a tím pak dopad na organismus a psychiku. Působí anorekticky, jeho konzumenti během svého užívání mají mnohonásobně menší přísun potravy, leckdy žádný. Přísun vitamínů, minerálů a plno dalších důležitých látek, které jsou pro organismus nezbytné tak zkrátka postrádá. Postupně je způsobeno, že organismus začne rapidně ubývat na váze a tím také chátrat. Rychlý úbytek váhy většinou znamená také ochablé svalstvo. Objevuje se mnoho zdravotních problémů ve všech směrech, od poškození pleti, poškození nosní přepážky (až její zborcení), problémy se srdcem, játry a celkově s imunitním systémem.
Pokud budete konzumovat pervitin, ať už jakoukoliv formou užití, budete mít i zřejmě menší přísun potravy a dalších důležitých látek, který organismus potřebuje (viz zmíněno výše) -  tělo pak začíná hubnout a celkově chátrat. Zdali se pervitinu nehodláte vzdát, je pravděpodobné, že se Vaše fyzické, ale i psychické zdraví bude postupně zhoršovat. Nemluvě o sociálních propadech a právních problémech, které se k tomuto způsobu života také váží. Konzumace jakýchkoliv drog sebou nese zároveň i velkou daň.
Platí obecně známé pravidlo - čím menší množství drogy je konzumováno a v co nejdelších časových rozmezích, tím je pak menší riziko zdravotních problémů všeobecně. Ale i přesto se nedá nikdy zaručit, že komplikace nepřijdou. Vždy je to hodně individuální záležitost. Každý organismus může reagovat trochu jinak, také jsou různé kvality a čistoty drog. Takže, pokud hodláte i nadále užívat pervitin, snažte se mezi jednotlivými konzumacemi udržet co nejdelší časové úseky. Mezi tím si řádně odpočinout, vyspat se, nechat tělo zregenerovat. Dodržovat pitný režim (nealko), doplňovat vitamíny, minerály a stopové prvky, vyváženě se stravovat, stejně tak pohybovat.
V případě potřeby napište znovu.
Mějte se hezky, doporučuji opatrnost!
S pozdravem MK