MDMA a vysvetleni
Ann
Dobry den, nedavno jsem si po mnoha letech vzala tabletku a samozrejme mi hlavou vrtaji veci, co mi jako pubertakovi byly uplne jedno.
Co zpusobuje klasicke zatinani zubu?
Co zpusobuje poruchu erekce u muzu?
Nedari se mi na tyhle otazky najit odpoved, budu moc rada za vysvetleni.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobry den,
je dobře, že se na takové věci ptáte, ale je opravdu celkem obtížné Vám na tyto otázky odpovědět a mechanizmy vysvětlit. Ne snad, že by to nebylo dostatečně prozkoumáno, ale je opravdu těžké laikovi (samozřejmě Vás nechci nijak urazit, ale lze předpokládat, že do této skupiny patříte) vysvětlit neurofarmakologické mechanizmy MDMA - způsobené farmakodynamickými vlastnostmi této látky.
Nicméně velmi zjednodušeně: v podstatě, v případě erektilní dysfunkce jde o reakci organizmu na vyplavení serotoninu po užití MDMA, na což organizmus reaguje ve výsledku snížením prokrvení topořivých těles penisu. Trizmus (křeče žvýkacích svalů projevující se zatínáním čelistí) či bruxizmus (skřípání zubů apod.) se vyskytuje po užití MDMA přímým vlivem vyplavení serotoninu na trojklanný nerv, což způsobí zvýšení svalového tonu žvýkacích svalů.
Stačí to takto?
Pokud byste potřebovala, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec