Léčení
nora
Děkuji za odpověď,
jsme z Děčína, syn jíž bydlí sám v Ústí nad Labem, již už v Děčíně navštěvoval K-centrum, ale bohužel bez úspěchu.
Dnes jsme ho navštívili, a konzultovali jsme s ním o jeho problému, což jsem ráda, že na toto téma byl s námi schopný hovořit, dost se otevřít, a dokonce přiznat svůj problém. Ale bohužel, nám přiznal, že i on sám ví, že má dost velký problém, a neví si s tím rady, že by chtěl přestat, ale bohužel se mu to nedaří, a neví jestli to zvládne.
Já sama, jako matka jsem již vyhledala pomoc pro rodiče v takovéto situaci, jsem již objednána na příští týden u nás v Děčíně na konzultaci pro rodiče.
Strašně ráda bych mému synovi chtěla pomoc, ale bohužel nevím jak, proto využívám kdejakého poradenství.
Děkuji za odpověď a pochopení, také přeji krásný zbytek večera.

Odpověděl: Markéta Kordová
Noro, opět Vás zdravím.
Je skvělé, že syn s Vámi hovoří a je schopný nazvat svou situaci problémem, ne každý uživatel drog je schopen náhledu, potažmo přiznání toho jak to je...to je dobré znamení. V komunikaci určitě pokračujte, je to totiž jediný možný nástroj, který v případě dospělého syna máte. Dále pokračujte v konzultacích pro rodiče u kolegů v Děčíně, je dobře, že jste se na ně obrátila. Nemůžete v tuto chvíli udělat víc. Někdy je cesta k trvalé abstinenci složitější, je třeba, aby syn sám došel k tomu, že tudy cesta nevede a šel se léčit, ale to rozhodnutí musí být jeho, jinak léčba postrádá význam.
Přeji všem zúčastněným dostatek sil. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Tak se držte!
S pozdravem MK