Makovina,makove odvary
Miriam
Dobry vecer,obas si uvarim odvar ze susenych makovic a chtel bych vas pozadat zda mi dokazete odpovedet na dotaz jak silny resp.z kolika makovic by musel byt odvar pripraven,aby jeho poziti bylo zdravotne rizikove,nebo snad dokonce smrtelne.
Posledne jsem svaril asi 40 makovic a mel jsem zazivaci problemy,zimnici,tresavku apod.
Chtel bych vedet zda existuje nejaka odborna studie vlivu makovych odvaru na zdravi cloveka,dalsi otazka je co pesticidy a hnojiva?je mozne ze po uvedeni do varu zmizi?
Vim ze mi budete psat o tom ze bych nic takoveho konzumovat vubec nemel,ale ja mam v teto rekneme moralni otazce pomerne jasno.
Jak jiste vite v historii a dokonce jeste nedavne se odvar uzival pomerne bezne.
Chtel bych jen vedet zda jsou prokazany zdravotni potize.
Dekuji moc za odpoved.
Miriam

Odpověděl: Amrit Sen
Miriam, zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry, díky za dotaz, respektive řadu otázek, odpověď se pokusím shrnout. Naše poradna nesoudí, tedy není limitována obecnou představou o morálce, její úlohou je především pomáhat v náročných situacích uživatelům návykových látek, lidem, kteří jsou nějakým způsobem ohroženi, jejich blízkým i nejširší veřejnosti.
Nezlobte se, ale vyhýbáme se poskytování návodných informací a instrukcí, odpovědi na dotazy tohoto typu můžete najít na diskuzních fórech, stránkách a serverech, zapálených uživatelů, nadšenců, sympatizantů, nebo experimentátorů a průzkumníků drogového světa. Často odpovídáme na dotazy, kdy může jít bezprostředně o život, takže máme zájem na tom, abychom i přes naše limity a omezenou kapacitu, odpovídali na dotazy, jak nejdříve to jde.
Píšete o vývaru ze 40 makovic, takže by o život mohlo jít i Vám. Nakolik je takový vývar smrtící nedokážu na dálku odpovědět, protože různé makovice mohou mít skutečně nejrůznější "sílu" a obsah nebezpečných látek, záleží i na technice a postupu jejich zpracování. Při užití "makoviny" je z důvodu extrémního rizika, potřeba maximální ostražitosti vždy. Vnímáte jak absurdně poslední věta zní? Člověk pod vlivem opiátů může být ledasco, jen ne ostražitý...
Pesticidy a další případné sekundárně přítomné jedy, respektive přinejmenším jejich část, podle postupu zpracování, téměř vždy ve výsledném produktu, pokud nejde o ryze laboratorní úpravu, zůstávají.
Máte pravdu, že odvar z makovic se tradičně užívá téměř od nepaměti, vetšinou však k léčebným účelům, ke snížení bolesti, zklidnění, nebo poruchám spánku. To ale nijak nesnižuje jeho mimořádnou rizikovost a závislostní potenciál. Zdravotní a další potíže, v souvislosti s obstáráváním si opiátové euforie, k užívání opioidů, akutně i výhledově, neodmyslitelně patří.
O opioidech, tedy i odvaru z makovic, jejich historii, užívání i rizikách, také o substituci, se včetně odkazů na odbornou literaturu, více dočtete na stránkách naší poradny v odkazu Opiáty:
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/opiaty-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/opium.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/heroin.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/subutex-reg;-(buprenorfin).html
Stačí vám to takhle? Kdybyste ještě něco potřeboval, napište.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.