pervitin - predavkovanie?
tinka
Dobry den, pred tyzdnom som mala piko a stala sa mi taka divna vec, co sa mi este nikdy doteraz nestala. Ja moc pervitin neuzivam, na opiaty mam vyvinutu dost silnu toleranciu ale na pervitin ani nie, vlastne som si nikdy nedavala viac nez 1-2 dieliky behom dna. No a teraz v poslednom case som narazila na o dost silnejsie nez som bola zvyknuta, davala som si ho tak raz do tyzdna vnutrozilne a vzdy to bol taky riadne silny nastup, ze mi to vyrazilo dych, asi najsilnejsie k akemu som sa kedy dostala, vsetko fajne, akurat vtedy pred tyzdnom v noci neviem uz co za pohnutky som mala, strelila som si cca po dvoch hodinach este jeden dielik a potom som este kus sfukla. Najskor bolo vsetko ok, ale asi hodinu na to som zacala citit silny tlak na hrudi a palenie v krku, akoby mi taky horuci tlak prechadzal od srdca hore cez krk, bolo to ako ked sa nastrelim a rozkaslem sa pri tom, az na to ze toto bolo extremne neprijemne, kazdu chvilu mi to vyrazalo dych. V niektorych chvilach sa mi skoro nedalo dychat, akoby som nemala dostatocnu kapacitu pluc, a ten napor prichadzal stale v roznych intervaloch. Celkom som sa zlakla ze som sa preslahla, ale stale som cakala ze ved to musi za chvilku prejst, lenze cely dalsi den to neprechadzalo, nasledujucu noc som nezaspala vobec, kedze vzdy ako som si lahla zacalo sa mi dychat este horsie a navaly boli castejsie, okrem toho som bola extremne horuca, pomahalo mi sa schladit, niekolko krat som si skusila dat sprchu studenu, vyjst von do zimy, alebo si prikladat studeny uterak na krk nech tu teplotu zrazim, ale vsetko pomohlo tak na minutu. Kedze to do rana stale neprechadzalo, uz som sa celkom zacala bat, hlavne ked sa mi hodnu chvilu takmer vobec nedalo dychat, tak som zasla na pohotovost. Poslali ma na interne, kde mi zrobili ekg, zobrali krv atd., no a kupodivu mi doktor povedal ze mam vsetky vysledky v podstate v norme, pozeral sa na mna ako na blazna a dal mi akurat jednu tabletku lexaurinu, vyzeralo to ze mi tie priznaky ani neveri. lenze ja nie som typ co ide k doktorovi s kazdou banalitou, fakt mi bolo riadne zle, a hlavne bolo zarazajuce ze to trvalo tak dlho od posledneho uzitia - to bolo tak o druhej v noci a trvalo to cely nasledujuci den, noc, a aj dalsi den rovnako intenzivne. Neviem, myslite ze slo o predavkovanie? Alebo z akeho dovodu moje telo takto reagovalo? Ako je mozne, ze vysledky z ekg aj z krvi boli v poriadku?

Odpověděl: Amrit Sen
Tinko, zdravím Vás.
Podle toho, jak situaci popisujete, jste se předávkovala. Opožděný nástup těch nejnepříjemnějších stavů byl způsoben tím, že jste poslední dávku užila jinak, než nitrožilně. Otázkou je, co by se stalo, kdybyste si "šlehla" i tu poslední. Dost dobře se mohlo stát, že by byla skutečně úplně poslední.
Součástí předávkování, kromě toho, že Vám může být fyzicky zle, až po bezprostřední ohrožení života, bývá kromě nepříjemných psychických stavů, úzkostí a "stíhy" i toxická psychóza. Pak se může stát, přestože se člověk může cítit fyzicky zle až trýznivě, včetně potíží s dýcháním, srdeční arytmie, atd., že nemusí odborná lékařská vyšetření zachytit nic alarmujícího. To však neznamená, že nic nehrozí.
Člověk v toxické psychóze může napáchad řadu škod, které často nelze vzít zpět, může ohrozit na zdraví i životě další lidi, včetně sebe samého. Kdo prošel toxickou psychózou, zůstává jí ohrožen i do budoucna, a to i v případě, že užije malou dávku. Může mít dispozice k psychickým poruchám, které by se jinak nemusely projevit. Pokud dojde rozvinutí takové poruchy, bývá velmi náročné ji léčit, a to i v případě, že by takto postižený už nadobro žádné drogy neužíval.
Předpokládám, že Vás nejspíš zkušenost, která je přinejmenším varovným signálem, že pro vás není pervitin a další drogy, to pravé ořechové, neodradí. Pak budete žít s rizikem, že se jednoho dne zblázníte a strávíte zbytek života "mimo provoz", zalékovaná psychiatrickými léky, s opakovanými pobyty v psychiatrických zařízeních, s omezenými schopnostmi běžné komunikace, prožívání vztahů, studia, práce, atd.., nebo ještě hůře.
Měla byste vědět, že podobná rizika Vám hrozí i při užití dalších drog, zeména psychostimulantů a drog s obsahem THC. Vůbec největším rizikem může být užití halucinogenů. Zkuste dbát na to, abyste si vždy zajistila dostatek spánku, odpočinku, nealkoholických tekutin a potravy. "Nedokopávejte", nepřidávejte si drogu, i když nebudete spokojená s účinkem, drogy nekombinujte mezi sebou, ani s alkoholem. Neprotahujte "jízdu" nikdy déle, než přes jednu noc.
Píšete, že máte vysokou toleranci na opiáty, ta nepřijde jen tak. Rozumím tomu tak, že se v žádném případě nešetříte, a přinejmenším další malér je na spadnutí. Zkuste na co nejdelší dobu drogy vynechat, nebo jejich užívání omezit. V případě, že to sama nedokážete, zvažte kontakt s odbornou pomocí a podporou.
Nemám v úmyslu strašit, kázat, natož Vás k čemukoli přemlouvat. Kdybyste někdy v budoucnu měla chuť svoje užívání řešit, nebo zatoužila po změně, kdykoli napište, můžeme se společně podívat na to, co a jak.
Přeji Vám hodně štěstí, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.