Závislost
anonymní
Dobrý den,
mám dvě otázky velmi mě trápí. Je to tak 5let co jsem byla závislá na pervitinu(snupání).V Únoru roku 2011 jsem pervitin přestala užívat...v Listopadu téhož roku jsem otěhotněla,tudíž 9 měsíců od užívání pervitinu, mám velké obavy zda drogy nemůžou mít nějaké následky pro mé dítě, fyzické, psychické? Moc mě to trápí a má výčitky svědomí že jsem někdy něco takového dělala, otec dítěte nikdy žádné drogy nebral, pomohl mi tenkrát ztoho všeho .Poté mám další dotaz. Dostala jsem zánět dutin byla mi předepsána antibiotika a clarinase obsahuje pseuoefedrin. Vyzvedla jsem si pouze antibiotika byli na 5dní pořád mě bolela hlava tak jsem si nechala dopsat ještě jedno baléní atb a lékařka mi znovu předepsala clarinase stím že uvolní dutiny at si jej tentokrát vyzvednu. Vzala jsem si normálně atb a clarinase večer o něco později mi začalo být divně bušení srdce, nemohla jsem usnout, bušilo mi mezi prsy třeba třikrát zasebou rychle a poté nic bylo mi divně, ráno již lépe jen mě pálela žáha. Opět jsem si vzala clarinase a atb a ještě euthyrox který beru na štítnou žlázu. Opět to samé nevolno, bylo mi na omdlení, bušení srdce, přišla jsem si jako zdrogovaná jako tenkrát když jsem užívala pervitin hodně jsem mluvila, sucho v ústech. Volala jsem lékaři ten mi sdělil at clarinase vysadím ( lékař neví že jsem byla drogově závislá). Je večer ráno jsem ho měla naposledy a je mi pořád divně. Má otázka zní proč jsem se po užití clarinase cítila takto? Byla to nějaká alergická reakce? Nebo to bylo způsobeno tím že jsem byla dříve závislá? Vyděsilo mě to připomělo mi to časy které bych nejraději vymazala ze života. Nemohla se u mě vyvinout opět závislost? Předem moc děkuji za Vaši odpověď. Anonymní

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz a důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte. A také se omlouváme za menší zpoždění s odpovědí.
Ptáte se na dvě věci - těhotenství a dopady na dítě po užívání pervitinu a na užívání clarinase.
Píšete, že jste užívala pervitin několik let, pak jste několik měsíců abstinovala a následně otěhotněla. Máte obavy a výčitky z toho, že to mohlo mít na vaše dítě nějaký negativní vliv. V tomto směru bych vás ráda uklidnila. Pokud jste skutečně od pervitinu abstinovala již před těhotenství a pak i v jeho průběhu, nemusíte mít výčitky. V těle už se pervitin v té době nevyskytoval a neměl tedy na vývoj dítěte vliv.
Druhá věc se týká clarinase. Je dost možné, že se vám po užití clarinase skutečně vrací prožitky na pervitinu. Určitě je tedy na místě Clarinase neužívat a vysadit. Ideální by bylo lékařce popsat, co prožíváte (bušení srdce, úzkost, sucho v ústech atd. ani při tom nemusíte zmiňovat to, že jste pervitin užívala) a zdůrazněte, že vám to je velmi nepříjmné a byla byste raději za jiný lék.
V souvislosti s vaším dotazem mne napadlo, jestli netrpíte úzkostmi. Pervitin často lidem na takové stavy alespoň v počátku užívání pomáhá. Kdyby to tak bylo, neváhejte napsat víc. Klidně k tomu můžete využít i skrytou poznámku, díky které bude dotaz dostupný pouze vám a pracovníkům poradny.
S pozdravem,
Gabriela M.