Nadměrné pití alkoholu
Dana
Dobrý den chtěla bych se zeptat, kamarádka propadla velkému pití piva a už to nezvládá . Hádá se doma s manželem a s dospělými syny a zanevřela na všechny kamarády včetně mě .Prý žádný problém nemá,my jsme zaujetí a závistivý přitom to bylo mezi námi moc fajn měli jsme společné zájmy a koníčky a ty ji teť vúbec nezajímají.chce se rozvést najít si byt a spálit za sebou mosty a vše co jsme společně za 30 let vybudovaly .sama to ale nezvládne .jak ji prosím můžu pomoci nevím jestli s ni jednat podobrým(to ale nepomohlo) nebo jestli na ni jít hodně z ostra.Dekuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Dano.
Je od Vás moc hezké, že máte snahu svou kamarádku opět vrátit do reality. Těžko tímto způsobem posoudit, co by na ni mohlo zafungovat. Každý jedince je opravdu jiný a díky tomu ani nemůžeme mít jeden universální recept, který by byl aplikovatelný na všechny, stejně tak účinný.
Doporučuji spojit se s nějakým zařízením u Vás pracující se závislostmi (netuším, kde žijete, pokud nevíte kam - napište, jaká města máte poblíž) a v osobním kontaktu vše více a podrobněji proberte. Zařízení pracující se závislými osobami taktéž nabízí ve svých službách poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. V osobním kontaktu je pak více prostoru probrat vše co je třeba. Můžete si doplnit informace, poradit se jak vhodně komunikovat, možná tím i lépe motivovat a plno dalších důležitých informací, včetně toho ujasnit si, kde máte hranici ve svém pomáhání, aby to pro Vás bylo bezpečné.
Kontakty naleznete zde: www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci zadat kraj, okres, město a druh (v tomto případě vybrat buď AT ambulance, nebo Psychiatrická léčba).
Mějte se zatím hezky, MK