koks v krvi 2
petr
Dobrý den, ještě jsem se chtěl zeptat, jestli se nedá podle vyšetření krve zjistit např, že mám nějaké chemikálie v krvi, ale ty nemění vnímání a tím pádem není problém řídit?

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Ano, samozřejmě je možné udělat testování z krve a podle nálezu soudit na to, jestli Vás konkrétní látka může ovlivnit či nikoli. Každopádně je jednak podstatné, aby ta která konkrétní látka nebyla na seznamu nažízení vlády ani na seznamu zákona o omanných a psychotropních látek. Avšak i v případě, že tam taková látka není, je při potenciálním soudním řízení možné vyžádat posudek toxikologa a psychiatra, kteří se vyjádří k potenciálu měnit měnit vnímání, vědomí apod., tj. jestli jste to danou látkou mohl být ovlivněn a byl ve stavu vylučujícím schopnost řízení.
Stačí to takto?
S pozdravem
Zbyněk Oktábec