Bratr
Lulu
Dobrý den, máme doma takový menší problém, můj bratr je závislý na užívání marihuany a nevíme jak by jsme mu to řekli, aby prostě přestal, problém je v tom, že už je dospělý, chtěl jednou přestat, docházel také do poradny, ale kvůli práci prý nestíhal a vykašlal se na to. Už i jeho přítelkyně mu řekla, že buď to omezí nebo prostě se rozejdou (bydlí spolu už) a on jí řekl, že to omezí, ale nedokáže to, takže se teď prostě budou rozcházet, protože to prostě nedokáže, už měl asi 4 šance a stále nic. Doma mu to vysvětlujeme a on nás vždy pošle pryč a nezajímá se o to že o něj máme starost, uvědomuje si ale že je už na tom závislý. Prosím poraďte nám jak na něj. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Neuvádíte, odkud jste. Pokud je Vám v blízkosti Praha, můžete buď Vy nebo partnerka bratra nebo kdykoliv z rodiny využít poradenských služeb v naší specializované poradně právě pro rodinné příslušníky, kde byste mohli v osobním kontaktu vše co je aktuálně třeba probrat s kolegy. Poradit se jak vhodně komunikovat, jaká nastavit pravidla, doplnit si informace o celé této oblasti, dozvědět se jakých chyb se vyvarovat, poradit se kde si určit svou hranici pro pomáhání atd. je toho plno co je rozumné vědět a ujasnit si, bývají to velmi individuální záležitosti, protože každý jsme opravdu jiný a neexistuje universální recept aplikovatelný a účinný pro všechny. Proto je nezbytné se na plno dalších informací doptat apod.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/5, Praha 1
mapa
Mob: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Můžete mrknout na základní obecné informace pro blízké osoby:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Dále, pokud bratr prozatím odmítá navštívit odborníka, může se zatím mrknout na tento web, kde jsou za prvé užitečné informace, za druhé může zkusit on-line léčbu.
www.koncimshulenim.cz
Zatím takto, pokud žijete někde úplně jinde, tak napište kde (větší města co máte v blízkosti) - pokusíme se Vás nasměrovat jinam, kde byste se mohli poradit. V případě, že se budete chtít na něco doptat, tak napište také.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK