Drogy u matky
Jana
Dobrý den,
mám silné podezření, že moje matka užívá drogy. Dříve kourila marihuanu a začala se pohybovat ve velmi pochybném prostředí mezi lidmi, kteří jsou z velké části drogově závislí. Bojím se o ní. Chodí neupravená, stále se však cítí jako dáma, hraje si na strašně chytrou, modrou atp. Je ale hrozně podezirava, nevěří mně ani nikomu jinému, zdá se mi, že má náznaky paranoidního chování, možná spojeno s drobnými halucinacemi. Do hlavy jí nevidím, uvedu tedy alespoň nějaké příklady: zakazuje mi chodit ven s kamarádkami, protože si myslí, že mě určitě někdo přepadne a znásilní. Pro jistotu jí pak musím nahlásit kde jsem a ona mě jde vyzvednout. Když jí řeknu, že jsem s kamarádkou ze třídy v kavárně, nevěří mi a chodí mě kontrolovat. Další příklad : byly jsme na návštěvě u babičky, celý večer bylo vše v pořádku a najednou začala čichat, myslela si, že uniká plyn a začala chodit po bytě, fotila sporák, topení, stoupačky, všude otevřela okna a tvrdila, že cítí neuvěřitelný zápach. Bohužel byla jediná, kdo něco cítil a žádné její podezření se nepotvrdilo. Poslední příklad : jednou jsem jí volala, když mě bolelo břicho, měla jsem pocit nechutenství a bylo mi na zvracení. Pouze jsem se přejedla, bylo to asi dva dny po Štědrem dnu. Ona si z toho automaticky odvodila, že jsem se určitě hrozně opila a teď mám kocovinu. Na všechny moje argumenty řekla, že lžu, že mi nevěří a ať jí nic netajím.
Není moje podezření zbytečné, není to jen pouhá staroslivost? Zdá se mi, že to přehání, neustále se bojí, že mě někdo šikanuje, že trpím ve škole, o víkendech chodím pít a kouřit s kamarády. Nic z toho není pravda, říkám jí to pořád dokola a ona stejně nevěří.
Pokud by šlo o nějakou drogu, o jakou? A co s tím dělat?
Předem děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jano.
Přehnaná starostlivost a obava o asi dospívající (?) dceru, nemusí nutně znamenat zneužívání drog. Ale pokud víte, že Vaše matka se mezi konzumenty drog pohybuje a máte proto důvodné podezření, že i ona sama je uživatelkou, bylo by asi na místě spíše zvolit poradenství v osobním kontaktu, který poskytuje více potřebného prostoru.
Pokud je pro Vás Praha dostupná, doporučuji spojit se s naší Poradnou pro rodinné příslušníky a s kolegy nezávazně probrat vše co je třeba (služby jsou poskytovány bezplatně). Pokud žijete někde jinde, napište, jaká města máte v blízkosti, pokusíme se Vás nasměrovat jinam.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/5, Praha 1
mapa
Mob: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Více o této poradně zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Nežli se na první konzultaci objednáte, můžete zatím prostudovat tyto základní informace pro blízké osoby - pokud se budete potřebovat na něco doptat, tak neváhejte napsat znovu.
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Mějte se zatím hezky, MK