léčba
anna
Dobrý den,
syn je v Psychiatrické nemocnici, měl halucinace, sám si řekl o pomoc. Věděla jsem dávno, že užívá drogy, ale je mu 26 let, proto jsem nemohla nic dělat. Je to peklo dívat se na to jak se Vaše dítě ničí a Vy nemůžete nic dělat. Zatím nevím, jak to s ním vypadá, neudal mě jako kontaktní osobu . Nevím co dělat. Mám na jednu stranu obrovský strach, úzkost, ale i vztek, stydím se za to jak dopadnul. Přestala jsem s ním komunikovat a fin. ho podporovat už dlouho. Stále si to dávám za vinu, je těžké v tom žít.
Po léčbě na PL by bylo vhodné asi doléčování v komunitě, jaké jsou možnosti?
Jsem stejně pesimistická v jeho vyléčení, je to na celý život, to on nikdy nedokáže.
Proto prosím o kontakty na komunity, nebo nevím co dál, nebo jestli mu to navrhnou v léčebně?
Děkuji za Váš čas a odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Anno,
rozumím tomu, že chcete pro syna to nejlepší (aby se vyléčil), i tomu, že máte pocity viny.
Pokud je syn v tuhle chvíli v léčbě a pokusí se v ní nějakou dobu vydržet, měl by se dovědět vše potřebné - tedy i možnosti doléčování, případně chráněného bydlení. Stejně tak určitě uslyší informace i o ambulantní léčbě nebo naopak komunitě.
Já si však říkám, že byste si možná v tuhle chvíli také zasloužila nějakou podporu i vy sama. Napadlo vás někdy zajít do poradny pro blízké uživatelů drog? Pocity viny, studu, bezmoci, zmatek, vztek, nedostatek podpory a pochopení od okolí, otázky kolem toho, jak synovi pomoci a co už nechat na něm ... k tomu nepřesné informace, neznalost systému léčby. S tím vším byste se mohla na takovou poradnu obrátit a získat podporu a přesnější informace. Kdybyste byla z Prahy, doporučila bych vám obrátit se na naši Poradnu pro rodiče. Jste-li odjinud, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná a pošlu vám kontakty. Co vy na to?
Poradna pro rodiče
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
GSM: +420 739 268 527
S pozdravem a přáním hodně sil a trpělivosti, ale i odvahy říct si o pomoc pro sebe samotnou,
Gabriela M.