za jak dlouho nabehne thc do krve a moci
Daniel
Mam dotaz obcas si pokourim o vikendu a pres tyden nekourim.. chytla me policie a dala mi test na drogy mel jsem lehce viditelnou carku na canabis, rovnou jsem sel na krev ten den jsem kouril nekdy v 15h zastavili me ve 2h rano,jaka je moznost ze bude krev negativni? dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Danieli.
S THC je to přibližně takto:
detekce moč = 1 až 30 dní (při každodenním užívání i déle, při konzumaci občas do 14dní)
detekce krev = do 14dní (při konzumaci občas cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Záleží na několika dalších aspektech jako je intenzita/frekvence předešlé konzumace, na kvalitě konkrétní drogy a na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání rychle vypořádat. Je to velmi individuální záležitost a předem nelze nikdy určit, kdo kdy bude již zcela beze stop a kdo ne.
Také nelze opomenout skutečnost, že THC se usazuje v tucích, ze kterých se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných orientačních testů mohou ukázat positivní výsledek. To znamená, že v danou chvíli nemusí být nutně dotyčný pod vlivem, ale testem je prokázáno, že v posledních dnech byla droga užita.
Policie ČR používá v rámci silničních kontrol řidičů orientační testy ze slin, které jsou schopny užití marihuany detekovat cca týden i déle (viz údaje výše). Pokud tento orientační test vyjde pozitivní, nemusí to vždy nutně znamenat, že testovaná osoba řídila pod vlivem. Tyto testy detekují i metabolity THC, které se z organismu vylučují poměrně dlouhou dobu, na schopnosti řídit však nemusí mít žádný vliv. V takovém případě je nutné provést laboratorní test z krve (což jste podstoupil), který již je schopen rozlišit metabolity THC a tzv. "aktivní THC", jehož přítomnost znamená, že schopnosti řídit mohou být narušeny. Toto "aktivní THC" je v krvi detekovatelné cca 18 - 24 hodin po užití marihuany.
Stačí to takto?
S pozdravem MK