Ambulantní léčba
Lenka
Dobrý den,
obracím se na Vás s dotazem týkající se pomoci mé klientce v rámci našeho programu sociálně aktivizační služby v Brně. Klietnka je závislá na metamfetaminu a projevila zájem o nějaký typ ambulantní léčby. Pobytové detoxikační a terapeutické programy již v minulosti absolvovala, bohužel neúspěšně. Tentokrát je pro ni však velkou motivací změna životního styly především z důvodu mateřské role, kterou velmi obstojně zvládá. Můj dotaz je, zda je nabízena uživatelům drog ambulantní léčba (obdoba AA), která má dle Vašich informací možné úspěchy a zda je některá skupina nabízí i možnost účastnit se setkání s dětmi - narážíme na nedostatek vhodných sociálních kontaktů klientky a na hlídání syna, které klientka není schopna v častějších intervalech (které by byly vhodné) zajistit.
Mockrát Vám děkuji za jakýkoliv tip či návrh, jak lze klientce pomoc. Využívám její současné velké motivace pro spolupráci se mnou. Léčbu ani hlídání ji však nejsem schopna z vlastních sil zajistit.
Děkuji mnohkrát.
Krásné dny
Lenka R.xxxxxx

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
předem bych vám rád poděkovala za dotaz. Je zřejmé, že se klientce věnujete a ráda byste jí pomohla. A rozumím-li tomu dobře, ráda byste jí v tuto chvíli směřovala k nějaké ambulantní léčbě. Ideálně v Brně, do zařízení, kde nebude problém docházení s dětmi.
Naše organizace sídlí v Praze. I zde je problém najít ambulatní péči dostupnou matkám, které mají děti a jsou s nimi na rodičovské, resp. doma. Obdobnou organizaci, jako je ta naše, a která se věnuje závislostem však najdete i v Brně. Ta by mohla mít s podobnými případy zkušenost. Jmenuje se Podané ruce, více informací najdete zde. Doporučila bych vám obrátit se na jejich kotnaktní centrum, anonymně situaci klientky probrat a zjistit možnosti přímo v Brně.
Kontaktní centrum v Brně
Vídeňská 3
639 00 Brno
Tel: +420 543 249 343
GSM: +420 775 889 919
Pokud jde o hlídání syna, dostáváme se již nad rámec této poradny. Jediné místo, kam bych se v tuto chvíli na vašem místě zkusila obrátit je Fond ohrožených dětí se sídlem v Brně, případně přímo na místní Klokánek.
Budu ráda, když dáte vědět, jak jste pochodily a pochopitelně vám, resp. vaší klientce, držím palce.
S pozdravem,
Gabriela M.
P.S. Vaše příjmení jsem záměrně umazala s ohledem na anonymitu, kterou se snažíme zaručovat všem pisatelům.