změna,drogy už nefungují
kdysidavno
Dobrý den,dříve jsem bral pervitin asi 3 roky a celkem často.K tomu někdy LSD,zkusil jsem houbičky a MDMA.Byl jsem závislý a sáhl jsem si na dno.Deprese,toxicka psychoza,bral jsem antidepresiva,návštěvy psychiatra a připadal jsem si divný.Trvalo mi další tři roky,než jsem se z toho dostal a jsem v pohodě,nikdo na mě nic nepozná,ale hrozně jsem se ve všem změnil.Připadá mi,že celé ty roky na drogách jako kdybych vymazal a už nevím jaký jsem byl předtím.Asi dva roky zpět,v době když jsem na tom nebyl dobře jsem zkusil znovu pervitin a zarazilo mě,že mi potom bylo zle,žádná velká euforie prostě nic jak předtím,jen jsem seděl ani jsem nemluvil a bylo mi jak fyzicky tak psychycky zle a litoval jsem že jsem to udělal.Teď asi před půl rokem,jsem zkusil s přáteli,kteří nikdy nic nebrali na párty 2x cocain.Všichni si to užívali,ale já skoro nic necítil,žadná energie,nekonečné mluveni,tancování.Drogy brát nechci už nikdy,ale vím,že i kdybych si teď dal pervitin,nic co předtím kvuli čemu jsem byl závislý to semnou neudělá.Nějake vysvětlení co se změnilo?Díky.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Děkujeme za Váš příspěvek a podělení se o Vaši zkušenost.
To co jste popsal, uvádí plno osob, které po delší abstinenci zkoušeli, zda by přece jen nešlo ,,sem tam někdy si ještě něco dát".
Pokud máte pocit, že na Vás už pervitin, potažmo kokain neúčinkuje, může znamenat více možností.
Buďto na Vás opravdu neúčinkuje, tak jak je obvyklé a běžné. Přece jenom každý lidský organismus včetně psychiky je jedinečný, můžete být prostě jedinec, který to má takto.
Nebo možná působíte dost jinak, než si v tu danou chvíli sám připadáte. To bývá celkem běžné. Většina osob je se zpětnou platností velice překvapených, jak například vypadali na fotkách, videozáznamech, z toho co dělali atd. Stejně tak jak vypadali a jak se chovali další spoluuživatelé, se kterými v době intoxikace byli a přišli jim v danou chvíli zcela normální. Vnímání osob pod účinkem drogy je přece jenom hodně zkreslené.
Možná jste třeba vůbec neužil pervitin, kokain. Možná byste se divil, co vše se pod názvem těchto drog dá sehnat. Omítkou počínaje, přes křídu, prášek na pečivo až po aspirin. Díky příměsím, které prodejci velmi často přidávají všeobecně k distribuovaným drogám, aby jejich objem získal ještě na větším objemu a tím se navýšil samotný zisk. Bohužel uživatelé dost často ani nevědí, co vlastně berou. Mnohdy je látka tolikrát namíchána, že ve výsledku je pervitinu nebo kokainu v dané dávce minimum, na rozdíl od jiných látek, které mohou být nebezpečnější než pervitin/kokain samotný.
Nebo prostě už drogy opravdu brát nechcete a to, že jste po nich sáhl, Vám jen ukázalo, že to vážně nemá žádný smysl pokoušet dál (žádný super účinek, výčitky atd.)...
Doporučuji řádně zvážit, zda v dalších experimentech ještě pokračovat. Skutečnost, že jste v posledních konzumacích nezaznamenal to, co jste asi očekával, neznamená, že Vám droga nemůže nijak ublížit, naopak. Už s ohledem na to, že mnohdy opravdu není vůbec zřejmé, co vlastně kupující kupuje, potažmo následně užije.
A především - tři roky jste dokázal nebrat. Jistě Vás to stálo plno úsilí, byla by škoda, to zahodit!
V případě potřeby napište kdykoliv znovu. Tak se držte!
S pozdravem MK