závislost
sos
Dobrý den,
Chtěla bych se zeptat mám problém s pervitinem a chci ho začít řešit proto mě napadlo zajít do drogové poradny, ale nejdříve mě zajímá jak to probíhá co všechno jim o sobě budu muset říct (věk, jméno) nebo je to zcela anonymní a nikdy mě nebudou vyhledávat? Nechci aby se o tom dozvědělo okolí. Děkuji za odpověď a ráda bych kdyby ste mi mohli poslat nějaký kontakt na poradnu v Ústí nad Labem.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Obrátit se na odbornou pomoc je rozumné. Nemusíte se ničeho obávat, nikdo Vás pak vyhledávat nebude, ať už využijete jakýkoliv typ služby.
Pokud se obrátíte na Kontaktní centrum pro uživatele drog, tak ty patří mezi nízkoprahová zařízení. To znamená, že tento druh služby se dá využít kdykoliv během provozní doby (i bez objednání), jsou poskytovány bezplatně a nemusíte se ničím prokazovat (tedy OP a průkaz zdravotní pojišťovny) - můžete tedy službu využít nejen nezávazně, ale také zcela anonymně.
V případě organizace White Light, která je neziskovou organizací, se můžete stejně jako v K-centru nejdříve nezávazně informovat o možnostech a pak se sama svobodně rozhodnout zda dalších služeb využijete či nikoliv. Tato organizace má ve svých službách i terapeutickou komunitu pro drogově závislé (dále jen TK), můžete zvážit i tuto možnost. Info o TK viz odkaz níže.
Když půjdete do AT ambulance, které jsou zdravotní zařízení, tak tam musíte jako u každého jiného lékaře prokázat svou totožnost a ukázat kartičku pojišťovny, o léčbě je záznam ve zdravotní dokumentaci.
Úvodní rozhovor zpravidla probíhá tak, že povíte o sobě kolik Vám je let, jak dlouho a jaké drogy berete, jaké Vám to přivádí potíže, kvůli kterým máte chuť to změnit atd. Je jen na Vás co pracovníkům povíte. Doporučuji otevřenost, protože jen tak se pak dá účinně pomoci...
AMBULANTNÍ LÉČBA White Light1
Pražská 166/47
Ústí nad Labem
mobil: 725 874 363 (nutno se předem objednat)
Email a SKYPE: ambulance@wl1.cz
Vedoucí služby: PhDr. Josef Radimecký, Ph.D., MSc.
>>>odkaz na MAPY.CZ
>>>odkaz na MHD (zastávka Pražská)
Ambulantní léčba: http://www.wl1.cz/alfront.html
Info o TK: http://www.wl1.cz/terapeuticka-komunita.html
Kontaktní centrum DRUG-OUT
Velká Hradební 13/47
Ústí nad Labem
Tel: 475 210 626, 475 211 483
Provozní doba: PO až ČT 8:00 až 18:00 PA 8:00-16:00
Kontaktní osoba: Mgr. Radka Kobližková
http://www.drugout.cz/kontaktni-centrum
AT ambulance
Krajská zdravotní, a. s.
Sociální péče 3316 /12A
Ústí nad Labem
Je nutné objednání předem. Doporučení nutné není.
Objednat se můžete na telefonním čísle:  477 113 147 (sestra Ivana Klímová)
Ordinační hodiny:
PO 13.00 - 15.00 MUDr. Erik Petrovský
ÚT 11.00 - 14.30 MUDr. Zdeňka Staňková
ST 13.00 - 15.00 MUDr. Erik Petrovský
ČT 11.00 - 14.30 MUDr. Zdeňka Staňková
http://www.kzcr.eu/zdravotnicka-pracoviste/psychiatricke-oddeleni.aspx?id=d07816f9-68f4-43d9-bf19-af5683205a15&group=psychiatrie
Mějte se zatím hezky.
Když se budete potřebovat na něco doptat, tak neváhejte napsat znovu.
Přeji dostatek sil!
S pozdravem MK