Lékařská marihuana
Sarka
Dobrý den, od dětství trpím častými a dlouhými migrénami, nic mi nepomáhá preventivně, větší podíl na výskytech má prokázaná neurogenní tetanie a skolioza, mám nějaké léky přímo od neurologa, které si mohu vzít při záchvatu, sice vždy pomohou, ale mají vedlejší účinky, po kterých mi není i přesto zrovna nejlépe a cítím, že mě to ničí. Chtěla bych zkusit nějaké alternativy, které by hlavně zabíraly preventivně, uvažovala jsem o lékařském konopí - dotaz tedy zní: umožňuje vůbec nynější legislativa v ČR předepsat konopí i na migrénu? Pokud ano, tak kam se mohu obrátit s žádostí? Děkuji moc za odpovědi.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Šárko,
nejsem lékař zaměřující se na léčebnou marihuanu, takže berte mou odpověď spíš jako nasměrování správným směrem, kde najít podrobnější informace a kde se dovědět více. V ČR momentálně funguje SAKL, tj. Státní agentura pro konopí pro léčebné použití. Na jejich stránkách najdete spoustu informací třeba právě i ohledně  možných indikací. Mezi nimi však migréna opravdu nefiguruje. Otázkou je, jak by lékař váš konkrétní případ posoudil a zda by se pro vás nenašla vhodná indikace. Doporučuji pročíst si následující materály zde, případně další informace určené pacientům zde (včetně seznamu lékařů). Na závěr uvádím kontakty, kde byste mohla svůj případ podrobněji konzultovat.
Státní agentura pro konopí pro léčebné
použití (SAKL)
Tel.: 272 185 835 nebo 272 185 856
e-mail: sakl@sukl.cz
Budu ráda, když dáte vědět, jak jste pochodila.
Přeji vše dobré.
S pozdravem,
Gabriela M.