Dělení závislosti
Lucie
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jaký je Váš názor na rozlišování závislosti na psychickou a fyzickou? Užívá se toto ještě nebo je to již překonané? Děkuji moc za Vaši odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lucie.
Ano, tyto termíny se používají stále a myslím si, že i budou. Tady není asi co překonávat. Fyzická závislost je jedna záležitost a psychická ta další. Jdou sice obě ruku v ruce, nicméně je ale rozdíl (a to dost poměrně velký) například abstinenční syndrom po heroinu nebo po vysazení benzodiazepinů, které může dotyčnou závislou osobu opravdu dost nepříjemně fyzicky potrápit, potažmo až ohrozit na životě. A něco jiného je silná touha po dalším užití, na kterou se sice neumírá, ale závislou osobu zcela ovládne a vše ostatní podstatné jde stranou...
Nedá se vše podstatné shrnout do pár vět. Jsou o tom popsány knihy, studie, apod. pokud tyto informace potřebujete například ke studijním účelům, můžete se podívat na web Národního monitorovacího střediska pro drogy a závislosti http://www.drogy-info.cz je tam plno zajímavých informací.
Mějte se hezky, MK