Stíha
Proč ?
Ahoj jak asi dlouho trvá než se rozvine toxická psychóza u uživatele pervitinu.Bere často a dávky kolem půl gramu někdy i víc podle toho jak dlouho v kuse smaží třeba 4 dny nespí

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Na Vaši otázku nelze úplně jednoznačně odpovědět. Může to být opravdu velmi individuální.
Při chronické intoxikaci, užití vysoké dávky (ale zle i po jednorázovém užití) se může rozvinout toxická psychóza ve formě paranoidně-halucinatorního syndromu (mezi uživateli slangově řečeno ,,stíha" - stav velmi obdobný stavům, kteří prožívají osoby u kterých je diagnostikována schizofrenie). S tím rozdílem, že pokud se látka vysadí a nadále neužívá, toxická psychóza postupně slábne, až odezní zcela. S dalšími konzumacemi nepříjemné stavy a prožitky gradují a mají vzestupnou tendenci.
Pokud má konzumující osoba dispozice k psychickým onemocněním, je riziko nástupu o to větší a také rychlejší. Psych. problémy i po vysazení drogy mohou pak pokračovat a je nutno je řešit s odbornou pomocí.
Takže, když to shrneme - každodenní uživatelé, uživatelé s dispozicemi k psych. onemocněním, vysoká dávka  - tam je pravděpodobnost nástupu toxické psychózy poměrně vysoká.
Konzumenti, kteří užívají ,,občas" nebo se jim alespoň daří mezi jednotlivými konzumacemi nechat tělo a psychiku zregenerovat a odpočinout, to znamená, že se dostatečně vyspí, nají a celkově se dají do pohody, mají šanci, že se jim toxická psychóza vyhne nebo přijde později. Ale není to pravidlo, jak zmíněno výše, pokud jde o disponovanou osobu, může i jednorázové užití THC spustit něco opravdu nepříjemného. To bohužel, nelze předem odhadnout, co a v kom přesně vyvolá nebo nevyvolá.
Tak mě tak napadá, proč se na to ptáte? Máte dojem, že je nějaká Vaše blízká osoba v ohrožení?
Když budete potřebovat, klidně ještě napište a více svůj dotaz upřesněte (můžete využít i skrytou poznámku, ta není součástí veřejného webu).
Mějte se zatím hezky, MK