pobytové lečení
adam
hledám lečebnu zaměřenou na lečení zavyslosti na pervityn loni jsem lečení absolboval ale nedokončil a podepsal jsem reverz a odjel zpatky do toho sameho postředí tahne mi na třicet a mám zajem dát si život do pořadju poradíte pomužete s nalezením vhodné lečebny v moravskosleském kraji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Adame.
Doporučuji zajít si do nejbližšího Kontaktního centra pro uživatele drog a s výběrem léčebného zařízení si nechat za prvé pomoci, dále pak se zprostředkováním detoxu a léčby samotné. Pokud nevíte, kde u Vás K-centrum je, tak napište, odkud jste - kontakty Vám vyhledáme. Prosím o uvedení větších měst, která máte v dobrém dosahu.
Uvádíte, že jste se léčil a podepsal jste revers. Dle toho předpokládám, že jste se léčil asi na nějakém AT oddělení jako součást psychiatrické nemocnice/léčebny. Zkuste popřemýšlet, zda nevyužít léčbu v nějaké terapeutické komunitě (dále jen TK).
Léčba v TK bývá jednak časově delší, což s ohledem na celkovou problematiku, kterou závislost na nelegálních drogách je, se jeví dostatečně. Klient TK má tak více času na úzdravu, jelikož jde o nesnadný proces, který v některých případech nelze moc urychlit. Také metody a způsob práce s klienty TK (dle mého názoru) lépe uživatele připraví na život venku. Je to velmi odlišné například od pobytových programů na psychiatrii. V komunitách je léčba rozdělena do několika fází. V prvních je opravdu člověk omezen ohledně samostatného pohybu mimo areál, telefonování atd, ale s přestupem do fáze vyšší, dostává kompetence, může chodit do práce v blízkosti komunity a celkově se podílí na jejím chodu. To znamená, že léčba v TK simuluje ,,běžný život" s povinnostmi, vztahy, radostmi a tím vším co k životu patří. Občas lidé sdílí špatnou a mylnou představu o tom, že je léčená osoba rok někde uzavřena, není - normálně funguje. Pracuje na skupinách, stejně tak zajišťuje chod komunity (služby v kuchyni, u zvířat, úklid domu a jeho okolí, brigády, výlety, voda, hory atd. Myslím, že na život ,,venku" se nedá lépe připravit. Učí se pracovním návykům, jak v komunitě, tak mimo ni, není tedy úplně izolován od společnosti, přitom je stále chráněn bezpečným prostředím komunity. Terapeutická sezení (jak skupinová, tak individuální) poskytují dostatek prostoru pro nalezení svých vnitřních spouštěcích mechanismů, které mohou pak díky tomu klienti lépe dostat pod svou kontrolu. Prevence relapsu a další ověřené metody mají díky délce pobytu hlubší charakter, což se jeví celkem úspěšně.
Dále pak na pobyt v TK navazuje další pobyt v Doléčovacím centru, leckdy programy následné péče nabízí i možnost chráněného bydlení po nějakou určitou dobu. To znamená, že po léčbě je stále v kontaktu s odbornou pomocí, žije v chráněném bydlení, přitom dochází do zaměstnání (nebo do školy) a odpoledne se několikrát v týdnu účastní terapie. Nebo žije někde jinde (pokud má jinou možnost) a doléčovacích programů se účastní pouze ambulantní formou. Následná péče/doléčování (tedy čas po léčbě samotné) je další a nezbytná součást celého léčebného procesu, protože když to nazvu velmi lidově, není obtížné abstinovat někde zavřený v léčebně, ale mnohem těžší je pak abstinenci udržet a fungovat v běžných záležitostech venku.
Dle mého názoru je léčba v terapeutických komunitách to nejlepší řešení. Netuším, do jaké míry máte dostatečné informace, jak tato léčba probíhá. Pro Vaši lepší představivost jak to funguje, v odkazech níže informace o TK Němčice, mrkněte se na to, prostudujte, pokud by Vás napadlo se na něco doptat, klidně napište.
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/komu-je-tkn-urcena.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/principy-prace.html
Jak jsem uváděla na začátku - doporučit spojit s K-centrem. Nejenom, že se můžete informovat o dalších léčebných programech, možnostech, které byste mohl případně využít, stejně tak by pracovníci K-centra mohli se vším pomoci (zprostředkovat nástup na detox, v návaznosti léčbu).
Služby poskytují Káčka nezávazně, bezplatně a lze i anonymně.
V případě doplňujících dotazů napište, stejně tak, když budete potřebovat kontakt na K-centrum.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK