Pomoc!
Mařatygr
Dobrý den, můj přítel asi zdřejmě bere Kokain. Na začátku našeho vztahu mi sliboval že nebude šnupat. Já jsem mu na to řekla, když se to dozvim, uvidím tak je mezi námi KONEC! furt smrká teče mu z nosu krev. Lže mi že to nebere že je to svinstvo. Má přelivy nálad, Zvýšený tep, moc nejí, nespí. Nevím co mám dělat Prosím o radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, že příznaky, které popisujete, jsou poměrně typické pro uživatele kokainu. Ale netroufám si jednoznačně říct, že ho Váš přítel bere. Důležité jsou i jiné okolnosti, jak se chová, jak dodržuje dohody, jak zachází s penězi atd. Pokud máte silné podezření, pak zřejmě není ani jeho chování takové, jak byste si představovala. Jinak byste předpokládám neřešila jeho tep... Pokud tedy vidíte rozdíl oproti době, kdy abstinoval a nevyhovuje Vám to, pak máte možnost bud dodržet svou hrozbu a opustit ho nebo s ním vyjedávat o tom, co se s ním děje a jestli potřebuje pomoct, nebo jak to udělat, abyste spolu mohli zůstat. V takovém případě by asi bylo vhodné přizvat si k tomu ještě třetí neutrální stranu, které by vám mohla dělat jakéhosi prostředníka. Např. zajít společně do některého z center, která poskytují poradenství a terapii rodinám, kde se drogy vyskytnou.