extaze
tomas
dobrý den v pátek mě zastavila hlídka pčr klasická kontrola až přišlo na drogy jsem občasný uživatel extáze brali mi pot s čela a výsledek vyšel pozitivní na amfetamin extázi sem naposled užil před 14 dny od zastavení pčr v době užití sem měl na hlavě kšiltovku kterou jsem měl i v pátek je možné že se pot nasákl do kšiltovky a díky tomu jim test vyšel pozitivní? samozdřejmě sem šel na krev a na moč a čekám na výsledky jen jsem pořád v nejistotě řidičák mě živí najdou po 14 dnech něco v krvi a v moči nebo ne? děkuji za odpověd :)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Tomáši,
jestli je to skutečně tak, jak píšete, pak by měl být výsledek s největší pravděpodobností negativní. Mohlo jít jednoduše o chybu screeningového testu, případně mohl reagovat na jinou látku. A velmi podstatné v tomto směru může být i to, jaké bylo skutečné složení tablety, kterou jste užil. V tabletách bývá kde co - a podle toho také vychází testy.
Nicméně i tak by testy z krve a moči měly jasně prokázat, že jste nebyl pod vlivem. (Neužíváte-li třeba léky, které by test ovlivnily?)
Rozumím obavám, co bude dál, když jde o řidičák, který vás živý. Jestli užijete jednorázově, pak se může stát, že budete mít testy prováděné PČR (tj. ony screeningové) positivní i několik dní (v řádů jednotek) od užití. Ale opakuji, bude v tom směru záležet hlavně na složení konkrétní tablety.
Po celou dobu těch několika dní tělo vyloučuje jak látku, a pak také její metabolity. A právě ty mohou způsobit reaktivitu screeningového testu. V laboratoři pak prokáží, že jde o metabolit - tudíž bude zřejmé, že jste užil (v minulosti, před pár dny), ale také bude jasné, že jste v tu chvíli nebyl přímo pod vlivem drogy.
Nebrala bych takovou situaci na lehkou váhu. Možná je to šance chytit se za nos a popřemýšlet, jak to se mnou a tou extází vlastně je, když mě kvůli tomu popotahuje policie. Nebo jestli vám to celé vlastně za ty nervi stojí - co myslíte?
Držím palce, ať to dobře dopadne, a kdybyste došel k závěru, že je s tím chcete něco dělat, klidně napište znovu (a třeba i do skryté poznámky).
Gábina