pervitin v rodine
Alena
Dobry den jsem Alena,66let,stara baba a drogy divne asi ze?Jsem vylecena alkoholicka,gablerka ale opet jsem.Taky sikna kuracka 50za den cigaret a rok beru pervitin 9mesicu do zily 4xdenne je to asi 1,5g denne.Driv sem fetaky odsuzovala ale jak sem od dcery a skoro vnucky ochutnala dala sem jim za pravdu.A sex je uzasny po permiku,bavi me vic nez pred.Ale chci vedet jestli opravdu uz sem narkoanka nebo ne?chtela bych prestat ale stav,pocit,sex mi za to stoji si rachnout navic sem i diky perniku nasla mladeho fetaka na sex.Dcera vnucka i pritel berou 3 a vice let a rikaj ze nejsem po roce fetacka.Jak to teda je?diky moc ale na 99%stejne budu fetovat dal

Odpověděl: Amrit Sen
Aleno, zdravím Vás,
díky za otevřenost a důvěru. Omlouvám se, dotaz jsem si raději pečlivě přečetl dvakrát za sebou, není vždy úplně srozumitelný.
Ptáte se, jestli je divné, že v 66 letech užíváte nitrožilně pervitin, jestli jste narkomanka a feťačka. Tomu jsem porozuměl tak, že se ptáte, jestli jste po roce a půl velmi intenzivního užívání závislá. Zároveň píšete, že chcete přestat, ale nezmiňujete se proč. Píšete jen, že Vám život s pervitinem vyhovuje, a že téměř na 100% užívat nepřestanete.
Vezmu to, s dovolením, od konce.
Počítejte s tím, že užívat přestanete, a to s velkou pravděpodobností velmi brzy, protože zemřete.
Organismus ženy, které pomalu táhne na 70, má už lecos za sebou, kouří 50 cigaret a 4x denně aplikuje nitrožilně celkem půldruhého gramu pervitinu, prostě nemůže tak devastační nápor vydržet.
Mohu mít jen fantazie, z jakých důvodů uvažujete o tom, že byste přestala s užíváním. Dokážu si představit, že Vám není vždy jen dobře, jinak to ani být nemůže.
Chápu, že ve střízlivém stavu nemusí být vůbec jednoduché vidět, přemýšlet o nich, a cítit skutečnosti, že se Vaše nejbližší, tedy dcera a vnučka, soustavně ničí a žijí nejspíš jinak, než jste si představovala, když se narodily, tím spíš z pohledu rodiče, který, snad i proto, aby se jim přiblížil, užívá také. To může mít vliv i na to, že užíváte s takovou vervou. Nesoudím Vás, tomu jsem jako odpovídající na internetové poradně, jejíž úkolem je pomáhat lidem v tíživých situacích, věřte, dalek.
Není to úplně dávno, když se po demokratických změnách v našem státě drogy rozšířily mezi všechny vrstvy obyvatel, a kdy v některých lokalitách, často mezi etnickými menšinami, běžně pervitin užívaly současně celé rodiny, od vnoučat přes rodiče, až po prarodiče. Dnes už to tak běžné není, tyto komunity se naštěstí vrátily k tradičně radostnějším způsobům soužití.
Ptáte se na závislost. Píšete, že jste vyléčená alkoholička a gamblerka. Ze závislosti se vyléčit nelze, ale dá se uzdravit. To znamená, že člověk, i když přestane pít, hrát, užívat drogy, zůstává závislým. Je tedy výrazně ohrožen a pokud tuto skutečnost podcení, snadno se opět dostane do bludného kruhu užívání, ze kterého se mu už nemusí podařit vystoupit a uzdravit se. Je poměrně časté, že závislý, který pil, velmi snadno upadne do závislosti jiné, jako Vy, do užívání drog. Moje odpověď tedy zní: Podle všeho jste závislá i na pervitinu, a pokud se někdy rozhodnete svůj život změnit, nejspíš to bez odborné podpory a pomoci, sama nedokážete.
Rozumím Vašemu nadšení ze sexuálních zážitků, otázkou je, jak dlouho Vám vydrží, a co z Vás zbyde.
Sex na pervitinu může být o výkonu, o intenzivnějším orgasmu, ale vytrácí se z něj cit a lidská blízkost. Po nějakém čase i zmiňovaný výkon a intenzita prožitků, upadá. Z člověka se stává opotřebovaná "věc" s obroušenými city, neschopná lásky a vzájemného sdílení, nejen intimity, ale čehokoli.
Kdybyste se odhodlala k pokusu o změnu, nebo si jen chtěla o Vašem životě nezávazně popovídat, doporučuji Vám kontaktovat pracovníky některé služby ve Vašem okolí, která se zabývá problematikou užívání návykových látek. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. V případě krize tam můžete zajít i rovnou, v provozních hodinách. Nesejde na tom, jestli půjde o adiktologickou ambulanci, kontaktní centrum, AT poradnu, nebo podobné zařízení. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení a ochotní pracovníci doporučí, co můžete podniknout pro to, abyste rizika zdravotní i další, při Vašem užívání minimalizovala. Seznámí Vás možnostmi, jak zlepšit, nebo udržet kvalitu života. Pokud byste o to stála, dozvíte se, jakými cestami se můžete vydat k úzdravě a jakých chyb se vyvarovat.
Dostanou se Vám pochopení, podpora, pomoc a užitečné informace. Můžete jen získat. Čím otevřenější dokážete být, tím více.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby v dosahu obratem pošleme. Jak je podle typu služby a oblasti můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Kdybyste ještě něco potřebovala, kdykoli napište.
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.