oprace a pervitin
Verča
Dobrý den,
mám před sebou konizaci děl.čípku.
Asi půl roku užívám tzv.\"víkendově\" pervitin, šňupáním. Zajímalo by mě zda předoperační vyšetření mě prozradí? A jeslí mě to nějak ohrozí při asi 15ti minutové narkóze, která mě čeká.
Děkuji za brzkou odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Standardně se při předoperačním vyšetřením toxikologické testování neprovádí, ale vše je samozřejmě na rozhodnutí lékaře.
Každopádné je však z mého pohledu podstatné, aby operační tým a předně jeho anesteziolog, věděl o Vašem užívání pervitinu, protože jeho užívání má (může mít) následky i na (nejen) kardiovaskulární systém a potenciálně může být takový organizmus náchylnější ke komplikacím, na které by měl být anesteziolog, který se o Vás v průběhu anestezie bude starat, připraven.
Samozřejmě negativa a nebezpečí užívání pervitinu není jen v potenciálních komplikacích při Vaší operaci, ale také v dalších oblastech. Více o pervitinu se můžete dozvědět např. zde: http://drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html.
Stačí to takto? Budu Vám držet palce, aby operace a Vaše rekonvalescence proběhla v pořádku.
S pozdravem
OZ