denní půst, večerní přejídání
pan inkognito
Dobrý den, jsem psychiatrický pacient(vyhýbavá porucha osobnosti) a k tomu jsem 5 let pil alkohol.(2. dubna to bude rok co jsem přestal).Co mě zajímá je spojitost mého jídelního režimu s bývalým pitím. Jde o to, že jím způsobem celej den nic a večer tři porce za sebou. Není to pozůstatek z mého pití? Chci říct, jako bych schválně hladověl, abych se potom \"odměnil\" jídlem jako jsem se dříve\"odměnil\" alkoholem! Pozorujete tento jev u abstinujících alkoholiků?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Vámi vypozorovaná spojitost je opravdu zajímavá. V naší praxi se nevyskytuje mnoho abstinujících alkoholiků, abych byla schopná říct, jestli takhle to bývá. Pravda ale je, že potíže s jídlem - různého druhu - se často objevují po vysazení návykových látek. Je to vlastně svým způsobem také závislostí model chování. Typicky mívají různé poruchy příjmu potravy mladé ženy a dívky po vysazení drog. Kromě jiného (že často opravdu ztloustnou a to jim vadí, nebo že začaly užívat pervitin na hubnutí) to bývá i tak, že nahradí jednu závislost druhou.
Pokud Vás tento problém trápí, bylo by určitě dobré podívat se na to podrobněji s terapeutem. I proto aby se například nejednalo o nějakou formu obsese, která by se mohla časem rozvinout.