Bezny zivot / ci napokraji
Maybe
Zdravim,
do svych 16ti jsem nekouril ( cigarety ), nepil ani neuzival zadne drogy i kdyz me podminky v domacnosti k tomu schylovali, ba naopak jsem ,, vychoval \'\' dva sve mladsi sourozence z duvodu alkoholismu matky, ktery doposud trva a diky zavislosti si vuci ni buduji ,, nenavist \'\' i kdyz sem ji tolik miloval. Je mi ted 22 a kdyz sem byl donucen ukoncit Stredni skolu ( prospech 1-2 ) ve tretaku, musel sem zacit pracovat. V praci prisli novy pratele a s nimi i drogy ( lehké ) konkretne mariuhana, koureni cigaret. Z prvu jsem se bal, byl jsem z malomesta a nikdy se s drogami nesetkal. Marihuanu sem kouril vetsinou pro zabiti casu v pracovnim stereotypu. Doma pouze mimo pritomnost pritelkyne pro lepsi pocit z hrani pocitacovych her. Jsem durazny a nekdy az moc mi jde o to, jak pusobim na okoli, proto jsem mariuhanu neuzival bezne, avsak spolu s praci a volnym casem pravidelne. Rok a pul zpatky se mi dostalo pracovniho postupu o kterem si kluk v mych letech se ZS muze nechat zdat a to vlastni pili. Z duvodu prehozeni smeny sem si nasel nove pratele a s nimi prisla i nova droga ( pervitin ). Drive jako mnoho z nas ( tim myslim i ty kteri ted prave ctou ) si reklo nic tvrdsiho nez THC ne, ovsem jak uzto byva rekl jsem si proc nezkusit. Ze zacatku to bylo super ( cca pul roku zpatky ). To jsem jej poprve kouril. Pak asi po mesici znovu a cca pred 3mi mesici sem si dal prvni ,, lajnu \'\'. Me chovani a mysleni mi prislo lepsi, reseni problemu jak v praci tak s pritelkyni snadnejsi avsak pozoruji lidi kolem me uzivajici dlouhodobe ze davku je nutno zvysovat a pocit asi ne uz tak skvely, jak chtic drogu uzit. TED posledni tyden a pul jsem to ,, rozjel \'\' uz moc diky drzeni davkovani s okolim. V praci mam obavy a podezreni ze lide kolem me si vsimaji mych zornicek. Hodnekrat chci neco vysvetli a v hlave to je, ale nenachazim spravna slova pro vysvetleni a casto se zasekavam, cim se samozrejme o to vic znervoznim. Mariuhanu jiz takrka nekourim a vymenil jsem ji za pervitin. U sebe nepocituji zavislost, ze bych musel ovsem kdyz si to uz sezenu, tak citim dobry pocit od zad ( touhu ). Strasne rad pracuji rukama,avsak od malicka trpim ospalosti. Spanek pro me znamenal i doposud znamena vice nez samotna droga. Ma pritelkyne doposud nic nepoznala a vidim kdyz si dam, ze tim uspokojuji i ji ze se ji, domacnosti nebo psovi z vlastni iniciativy venuji. Chci se tedy zeptat zda to u me je uz zavislost, zda se da vest bezny zivot na pervitinu, popripadne jak zavcas ukoncit konzumaci, prejit zpet na THC kde jsem to ovladl, nebo snizit davku a snazit se uhlidat ( existuje takovy pripad )? Kazdopadne nejsem rozhodnut navstivit zatim zadne centrum, proto vse rozepisuji. Mam silneho konicka hru na klavir, pokud neak muze pomoct. Nechci prijit o praci a uz vubec ne o pritelkyni. Potrebuji jeji pevnejsi ruku nad sebou. Bez ni bych byl na tom podobne jak matka. Ovsem s ni jsem silna osobnost budici autoritu a v sourozencich i par pratel ,, vzor \'\'. ( neberte prosim jako samochvalu ). Nechci zklamat rodinu, pritelkyni ani sam sebe, avsak nevim si rady. Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz a podrobný popis.
užívat pervitin bez negativních důsledků příliž dlouho nelze. Vždy se dříve či později dostaví celé spektrum negativních důsledků. Otázka, zda již jste závislý, či nikoliv, je jednoduchá. Jak píšete v dotazu, pervitin vám již přináší některé negativní dopady, máte obavy z toho, že vás spolupracovníci pozorují, nemůžete se pořádně vyjádřit. A myslím, že bychom našli i další.Tedy - přestaňte s užíváním pervitinu... Uvidíte, zda vám to půjde a tak si i odpovíte, jak jste na tom se závislostí. A dejte vědět, jak vám to jde. Zkuste nepodléhat "módě" na pracovišti. Ti, co kouří THC, s nimi jste začal kouřit, potom jste na jiné směně začal brát pervitin, protože ho berou ostatní. Nenechte si sebrat vlastní život, rozhodujte se sám. Kdyby pili, budete pít...? To přeci nechcete. Víte asi dobře, jak píšete, jak to může dopadnout. A s tvrdšíma drogama to prostě dopadne také špatně - jenom trochu tvrději. V jedné věci se elementárně mýlíte - o práci, přítelkyni a další věci přijdete spíše proto, že budete užívat dál drogy a ne proto, že se pokusíte s nimi přestat, byť by to bylo třeba s odbornou pomocí.
Vemte rozum do hrsti.
J.Chudomel