prestat
mauren
Dobrý den, pred rokem a pul.jsem poprvé zkusila pervitin, ted si ho davam casteji a casteji.uz vim, ze to neni sranda, mam na to chut a furt na to myslim. Prosím moc o pomoc, uz to nikdy nechci..ale chute jsou silnější

Odpověděl: Amrit Sen
Mauren, zdravím Vás, cením si Vaší důvěry.
Píšete, že nechcete užívat a bojíte se, že abstinenci nedokážete zvládnout. Že jste napsala, může být prvním krokem k tomu, se drog zbavit.
Především Vám doporučuji, abyste na tíživou a náročnou situaci nezůstávala sama. Netuším, jestli máte někoho mimo oblast uživatelů drog, s kým si o všem můžete otevřeně popovídat, svěřit se, a zda Vaši blízcí o problému vědí, ani jak se k němu staví.
Nejlepší, co můžete v tuto chvíli udělat, je vyhledat odbornou podporu a pomoc. Kontaktujte některou službu ve Vašem okolí a dosahu, která se zabývá drogovou problematikou a pracuje s uživateli návykových látek. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nemusíte se stydět, nikdo se na Vás nebude dívat skrz prsty, naopak pracovníci služby ocení, že jste dokázala přijít sama. Může jít o zcela nezávazný rozhovor, nikdo Vás nebude soudit, k ničemu přemlouvat, nebo Vás do čehokoli nutit. Nemáte co ztratit, čím otevřenější dokážete být, tím více získáte.
Odborníky kontaktujte i v případě, že se Vám do té doby nepodaří abstinenci udržet. Na nic nečekejte, jinak riskujete, že se Vaše touha po změně k lepšímu rozpustí v dalších dávkách drogy.
Nejlépe telefonicky předem kontaktujte pracovníky služby a domluvte si termín schůzky. V případě bezprostřední krize je můžete navštívit i rovnou, v provozních hodinách.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak nejbezpečněji situaci zvládnout, co můžete udělat pro to, aby život nabral radostnější směr. Poradí Vám, jak zvládat craving - chutě, a to i ty skryté, pomohou Vám naučit se, jak je včas rozeznávat, a co s nimi. Dozvíte se, jak minimalizovat momentální útrapy a rizika, jakým chybám se máte rozhodně vyhnout.
Nemyslím si, že by vše vyřešil jeden pohovor, ale uvidíte, že už po něm, se Vám uleví.
Můžete si sjednat pravidelnější schůzky, abyste věděla, jak řešit problémy a náročnější situace, jak je aktuálně život přinese, nebo se můžete, v případě potřeby a Vašeho zájmut, domluvit na vhodné terapii.
Počítejte s tím, že cesta k úzdravě, pohodě a stabilitě, bývá vždy během na delší trať. Čím dříve začnete, tím bude cesta méně náročná a kratší.
Šanci máte velkou, příležitost před sebou. Těší nás, že jsme v dlouhodobém kontaktu se stále se rozšiřující řadou klientů, kterým se daří dlouhodobě abstinovat a šťastně žít, překonávat překážky, přinášet radost lidem okolo sebe. Můžete k nim patřit.
Nesejde na tom, jestli se spojíte s pracovníky kontaktního centra, adiktologické ambulance, AT poradny, nebo podobné služby. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na zařízení v dosahu obratem pošleme.
Jak můžete kontakty podle oblasti a typu služby vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradn v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
O aspektech a rizikách, spojených s užíváním psychostimulantů, ale také o odvykání a dalším, se dočtete na našich a dalších užitečných stránkách:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html?warning=kill
http://www.extc.cz/pervitin.html
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/369/2548/Aktualni-otazky-lecby-zavislosti-na-metamfetaminu
http://www.odrogach.cz/skola/uzivani-navykovych-latek/zavislost/
Seberte všechnu kuráž a jednejte. Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce a přeji hodně štěstí,
Amrit Sen.