Na koho se obrátit
jb
Dobry den,
můj dospělý syn (bude mu 28 let) užívá drogy – marihuanu, možná i něco jiného (samozřejmě vše popírá) a nyní jsem v jeho oblečení nalezl i injekční stříkačku. Přišel také o dobrou práci, už půl roku si „hledá“ novou. Klidnější chvíle, kdy slibuje nápravu, se střídají s výbuchy a agresivním chováním a já nevím, co mám dělat. Vykázat ho z bytu na ulici, nechat klesnout až „na dno“ a doufat, že se od něho odrazí, se mi zdá riskantní. Chtěl bych mu pomoci (nejde o mne, ale o něho) a proto Vás prosím o konkrétní kontakt na někoho v Praze 2 nebo 4 (případně i jinde), kdo by se synem situaci probral (mně syn celou pravdu neřekne, cizímu spíše) a následně doporučil vhodné léčení. Moc Vám předem děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
předpokladem toho, že syn s někým situaci probere je, že vůbec přizná, že má nějaký problém a že s ním chce něco dělat. Nejsem si jistá, jestli v takové fázi je. Pokud ano, může se obrátit např. na K-centrum Sananim (http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html) a domluvit si tam, klidně i anonymně, schůzku.
Další možností je, že by chtěl s Vámi probrat vaše vzájemné soužití nebo si vlastně vyjasnit, jak to celé je. Pak by bylo ideální, kdybyste přišli společně, a to např. do Poradny pro rodiče (http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Další kontakty naleznete v databázi na www.drogy-info.cz. Do Poradny pro rodiče se můžete také objednat sám v případě, že syn nebude chtít nikam jít, nebo si Vy budete chtít ujasnit některé zásadní otázky, o kterých se zmiňujete (vykázat z bytu nebo ne? apod.)