Heroin
Feťák123
Dobrý den, je mi 32 let a aktivně beru heroin od 17 let. Kvůli me závislosti na heroinu jsem ztratil rodinu, přátele a praci. Moje manželka musela dělat druhou praci, abychom uzivili našich 5 děti. Moje manželka se dala na prostituci. Mam podezření, ze jsem od ni chytl kapavku. Mam deprese, protože mam strach jít za doktorem, a proto si píchám větší dávky heroinu. Heroin mam opravdu moc rad. Ale chtěl bych přestat, proto jsem začal užívat ether. Přes všechna očekávání pomoci etheru léčba moc nezabírá. Zda se ze můj život už nemá smysl. Prosím Vás o pomoc.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den, díky za dotaz.
Rozumím tomu, že se necítíte dobře. Po 15ti letém užívání heroinu se není čemu divit. Správně usuzujete, že je nejvyšší čas s tím přestat. Naprosto s vámi souhlasím. Také se vám přidávají další zdravotní potíže.
Musím vám říct, že úvaha o samoléčbě s využitím etheru je, však to i sám konstatujete, hrubě nedostatečná.
Přišel jste již skoro o vše, co lze stratit. Navrhuji, abyste se začal postupně věnovat tomu, že to, co půjde, zkusíte získat zpět. Jste v situaci, ve které se ocitá řada lidí. Jde to řešit, ale musíte to vzít důkladně.
První krok, který vám doporučuji, je prostřednictvím třeba nějakého k-centra, nebo obvodního lékaře, si zajistit přijetí na detox. Jednak zde můžete vyabstinovat, zároveň vám pomohou řešit i kapavku. Souběžně s tím usilujte o přijetí do terapeutické komunity, což je vzhledem k délce vaší drogové kariéry asi jediný způsob, jak si postupně vzít svůj život zpět do vlastních rukou. Každoročně to zvládnou desítky lidí, dokážete to i vy. Dejte si šanci, využijte tuto příležitost.
Nepíšete, odkud jste, abych vám nějaké zařízení prvního kontaktu mohl doporučit. Kdybyste o to stál, určitě napište a kontak získáte obratem.
Budu rád, když mi dáte vědět, jak jste se rozhodl.
Neházejte flintu do žita, máte klidně celý život před sebou. Můžete ho ještě naplnit spoustou něčeho zajímavého a příjemného. O drogách se asi už víc nenaučíte.
Hodně sil J.Chudomel