Kašel
nevím
Dobrý den,
hodně hulím.... cca 13 let, tzn.od 15... od 19 let hulím denně a poslední cca 3 roky hulím tak dva gramy za den v jointech.. O víkendu víc.. Je to pro mě jakási forma psychického uvolnění,nicméně mám nějaké fyzické potíže, kde si nejsem jistá, čím jsou způsobeny a je mi trapné jít za doktorkou a říct jí, že hulím jak fabrika... ¨Jde o to, že mě cosi neustále nutí kašlat, ale mám to spíš v krku... Myslela jsem, zda to není alergie na psa, se kterým sem začala bydlet cca čtvrt roku před tím, než mi tento problém nastal.. Ale alergická nejsem, byla sem na alergologii a vše v pořádku. Pak jsem ale již nešla ke své obvodní, prostě sem si řekla, že jsem asi uměle ve svém těle tento problém vytvořila, protože občas trpím psychosomatickými onemocněními (kdy vykazuji příznaky nemoci, ale mé tělo je zdravé).. Dřív sem bývala hodně unavená z toho kašle, který se mi nejvíc vystupňuje po obědě (podotýkám že hulím pouze po práci, takže cca od 18 hod a ráno to rozhodně nedělám) ale nyní už s tím nějak umím lépe žít. Nicméně mě neustále trápí myšlenka, co když mám třeba na plicích nádor? a proto mám pořád nutkání kašlat? Tím, že mám za sebou ne zrovna pěkné dětství, trpěla sem psychosomatickými obtížemi a bylo těžké zjistit, čím moje tělo vlastně prochází, tak sem prošla několik ordinací, kde se na mě v podstatě nakonec každý \"vyprdl\", resp. na mě bylo nahlíženo jako na člověka, co si vymýšlí a protože se neumím za sebe postavit, odejdu a víckrát mě tam nikdo neuvidí.. Ale pak mě trápí myšlenka, co když mám nádor? Umřela mi na něj kolegyně v práci, které také půl roku tvrdili, že jí bolí záda kvůli tomu, že má sedavé zaměstnání.. Pokud půjdu k doktorce o co jí mám požádat? Nechci jí zrovna říkat, že hulím jak dobytek a ted bych se chtěla ujistit, ze za rok neumru...
Děkuji za odpoved

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
Já bych na vašem místě preferoval obavu o své zdraví před studem za to, že užíváte konopí. Je to přeci vaše volba, tak za to přijměte odpovědnost. Nicméně - vztah mezi kouřením (ať cigaret, THC, či jiné) a kašlem může být velmi úzký a první doporučení lékaře asi bude znít, abyste kouření omezila, nebo ukončila. Jako byste chodila k lékaři s popáleninou, na ktrerou si každý den lijete vařící vodu a divíte se, že se neléčí. Myslím, že jinak, nežli lékařským vyšetřením, se nedozvíte, jaké příčiny kašel má. Thc lze užívat i jinak, než li kouřením. Způsobem, který nespočívá v inhalaci zplodin hoření. Zvažte i tuto možnost.
Co si o tom myslíte?
J.Chudomel