je plodny a nebude dite postizene?
lucka
Ziji rok s pritelem ktery 20 let kouri marihuanu toto je vec ktera mi vadi ja drogy neuznavam.vse jine nam ale klape... A tak si rikam jestli takovy vstah ma cenu jestli snim zalozit rodinu jestli vubec je plodny a jestli dite nebude postizene? Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Váš dotaz je velmi stručný a přesto neobvykle obsáhlý a komplikovaný. Opravdu si z těch pár slov vůbec netroufám hádat, jestli váš vztah má smysl nebo jestli s partnerem zakládat rodinu. Podržím se jen praktických záležitostí. Dlouhodobé kouřen marihuany opravdu snižuje plodnost, to ale neznamená, že musí být přítel neplodný. Jen je větší pravděpodobnost, že může být, než by byla u stejného muže, kdyby THC nekouřil. Pokud už počnete společně, pak to pro dítě není o nic větší riziko postižení, toho se bát nemusíte.
Rodinný život s uživatelem je samozřejmě v mnohém riziko, záleží ale velmi na tom, jak moc a často kouří a jak funguje v ostatních záležitostech. Pokud máte tedy pochybnosti, doporučila bych zajít se poradit osobně do některého z center, která nabízejí pomoc rodinám závislých a uživatelů. Tam budete mít možnost vyložit vše detailněji a možná se také doptat na to, čemu třeba v jeho chovánín nerozumíte.