PERVITIN nosní cesty
zbloudilá duše
zdravím nějakou dobu jsem bohužel užíval pervitin i kokain cca 10 gramů v rozmezí jednoho roku je to už dýl jak 2měsíce co sem měl naposledy a pozoruji na sobě zhoršené dýchání a věčne ucpaný nos a rýmu, zhoršení koncentrace a tlak v hlavě...
- hádám že mi to poškodilo nosní sleznici a dýchací cesty protože se nemůžu nikdy pořádně nadechnout a jde to ztěžka, je nějaká možnost regenerace či opravy ?
- existuje něco na zlepšení schopnosti soutředění ?
- také na sobě pozoruji zrychlený a nepravidelnný tlukot srdce ale to mě nijak neobtěžuje
- dále mám problém se zastavením toku myšlenek, furt mi hlavou probíhá spousty myšlenek ale zároveň se na ně nedokážu soustředit mám brát něco na uklidnění ?
jinak jsem se opět vrátil ke sportu snažím se jíst zdravě pít 2-3 litry vody denně a zůstali jen těžké deprese a poruchy dýchání a pravděpodobně nějaké problémy nervové soustavy...
předpokládám že to tady už budu muset dožít do konce v tomhle stavu ale nedá se nic dělat.. stalo se...
byl bych vděčný za jakékoliv rady jak alespoň částečně zlepšit výšše zmíňené problémy =))

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
při šňupání se opravdu často poškodí sliznice i chrupavka, tzv. nosní přepážka. Výsledkem bývá časté krvácení z nosu a chronicky ucpaný nos. Časem se obvykle sliznice zregeneruje, u každého to ale trvá jinak dlouho a v jiném rozsahu, hlavně v závislosti na stupni poškození. Přesně může ale stav posoudit jedině lékař na ORL.
Co se týče poruch koncentrace (soustředění), tam dochází také postupně k nápravě. Po roce braní by neměly být potíže nevratné, jen je třeba trochu trpělivosti a o svoji psychiku pečovat. Dobrá jsou různá kognitivní cvičení, stolní hry (šachy), sudoku, křížovky, ale také snažit se mozek nepřetěžovat, nerozptylovat pozornost na více směrů apod. Musí se to prostě znovu natrénovat.
Netypická srdeční činnost může mít mnoho příčin. Často se jedná o psychosomatický problém, tedy bez zjevných tělesných příčin, způsobený např. stresem nebo tím, že člověk s úzkostí potíže předpokládá. Může jít ale také o vážný problém. A tak bych zrovna tuto záležitost nepodceňovala. Každý má nárok na preventivní prohlídku u lékaře cca jednou za dva roky, její součástí je i vyšetření srdeční činnosti. Pokud by tedy potíže přetrvávaly, nechte se pro jistotu zkontrolovat.
S rozbíhavým myšlením je to podobné jako se soustředěním. Buďte trpělivý, časem se to srovná. Píšete také o depresích a dalších psychických potížích. Dva měsíce nejsou dlouhá doba, s největší pravděpodobností se ještě psychika srovnává se zásahem drog, ale na druhou stranu není dobré to podceňovat. Pokud by stavy přetrvávaly, nelepšily se, navštivte psychiatra. Vyberte takového, který se zabývá i závislostmi, abyste měl jistotu, že rozpozná, co patří k drogám a co k něčemu trvalejšímu. Pokud byste nevěděl, kam se obrátit, napište nejbližší město, zkusím Vám někoho doporučit.
Je rozhodně dobře, že jste s drogami skončil a rozhodl se pro zdravější život. Určitě se ale nesmiřujte s tím, že "takhle dožijete" nebo že byste si měl následky ročního excesu nést léta. Zkuste zajít za odborníkem na závislosti a probrat, co by se dalo zlepšit hned a s čím bude třeba mít větší trpělivost. Věřím, že se Vám časem podaří vrátit do formy stejné, jako jste měl před užíváním.
Přeji hodně štěstí!