práce poradce
Lucie
Dobrý den,
vím, že se tento dotaz se sem asi moc nehodí, ale řekla jsem si, že to zkusím.
Chtěla bych se Vás zeptat, co by člověk měl vystudovat a co všechno znát, když by se chtěl stát člověkem, který by se snažil drogově závislým pomáhat. Vždycky mě toto téma zajímalo a ráda bych lidem s těmito problémy pomáhala.
Předem děkuji za odpověď.
Lucie

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Lucie.
Děkujeme za Vaši milou reakci.
Netuším kolik Vám je let. Vaše nadšení pomáhat závislým osobám je sice moc hezké, ale jde o psychicky náročnou práci a je nezbytné nejen vzdělání v nějakém pomáhajícím oboru, velmi důležitý je osobnostní předpoklad, celková odolnost proti stresu a zátěžovým situacím a celkové životní zkušenosti.
V zařízeních pro závislé osoby většinou pracuje multidisciplinární tým - tudíž se zde uplatní jak lékaři, adiktologové, psychologové, pedagogové, vychovatelé, sociální pracovníci a další různá terapeutická odvětví (psychoterapie, arteterapie atd.).
Tato práce se především nedoporučuje hodně mladým lidem. Během studia například na VOŠ a VŠ student získá plno praktických zkušeností během odborných praxí, které ke studiu patří, může do různých oborů a oblastí postupně pronikat a pak se pro konkrétní oblast rozhodnout.
Práce s drogově závislými osobami je také velmi různorodá, podle toho v jakém typu zařízení pracovník pracuje a pro jaký typ klientů zrovna dané zařízení je. Dle toho je také kladen určitý druh na vzdělání, zkušenosti atd. - například terénní pracovník má jinou náplň práce (aktivní vyhledání a kontaktování osob v jejich přirozeném prostředí, výměna injekčního materiálu apod., jiné to zase je v ambulantních zařízeních a docela jiné v pobytových zařízeních, kde probíhá terapie.
Stačí to takto?
Pokud by Vás ještě něco napadlo, klidně ještě napište.
S pozdravem MK