Ritalin
Anonym
Dobrý den, rada bych se zeptala na Ritalin, za jak dlouho po poziti je mozne ho detekovat v krvi a moci? Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
Děkujeme za Váš dotaz.
Předpokládám, že se ptáte na to, jak dlouho po užití je možné ještě detekovat methylfenidát (Ritalin) a jeho metabolity v biologických materiálech.
Odpověď na něj není jednoduchá, protože vše závisí na mnoha faktorech - na frekvenci a intenzitě užívání, množství užitého methylfenidátu, na individuálním nastavení metabolické výbavy jedince, na dalších vlastnostech jedince a v neposlední řadě také na analytické metodě, resp. na její schopnosti detekovat nízké koncentrace.
Obecně lze říci, že je tato doba v řádu dní, max. několika týdnů, v závislosti na výše uvedených faktech. Ve vlasech je možné cizorodé látky identifikovat po dobu přímo úměrnou délce vlasů.
Pokud se opravdu ptáte, za jak dlouho (tzn. jak „rychle") je možné detekovat methylfenidát a jeho metabolity v biologických materiálech, pak samozřejmě u krve závisí na způsobu užití. Pokud jde o užití ústy, pro které je Ritalin určen, pak je to cca okolo hodiny a méně. V moči lze pak methylfenidát, resp. jeho metabolity, nalézt cca 2 hodiny po perorálním podání.
Stačí to takto?
S pozdravem
OZ