Jak omezit denní hulení
Bee
Zdravím, napíšu to ve zkratce. Je mi 17 let, chodil jsem na osmiletej gympl, kde jsem začal někdy v tercii kouřit trávu. Takhle jsme hulili snad první 2 roky, bylo to super. Půlec pro 4 lidi a všichni se smáli, super atmosféra atd... Teď vstanu, pokud si nedám jointa cestou do školy, tak si ho dám o velkou přestávku, pak o volný nebo po škole. Stavy dávno nejsou takový, jaký byly. Krátkodobá paměť je ten největší problém. I za střízliva mam problém s někym souvisle komunikovat bez záseků. Zkrátka jsem fakt dost vypálenej, ale zase o sobě furt můžu tvrdit, že jsem chytrej. I když určitě né tak jak dřív. V 90% případů hulim s někym, nemam žádný kamarády, co nehulej. To je pro mě docela problém. Sám hulim jen třeba cestou na akci. Letos nebyl den, kdy bych neměl ani jednoho špeka. A teď k tomu problému. Děsí mě představa, že bych neměl na brko. Chtěl bych přestat, ale nějak se k tomu nemužu dokopat. Jsem z bohatší rodiny, tak mi peníze nedělaj problém. Denně si koupim jedničku, o víkendech trojec, jindy si vezmu nákup a vydrží mi tejden. Moje spotřeba je 3 a víc jointů za den. Proč vlastně píšu... chtěl bych se zeptat, jak to hulení bez odborný pomoci omezit jen na ty párty a akce. Nějaký kroky, který bych měl podniknout, aby to bylo snažší nebo tak... díky za přečtení a za pomoc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Píšete, že byste rád konzumaci THC omezil. Bylo by sice samozřejmě lepší, kdyby se Vám podařilo kouření marihuany úplně zcela ze svého života opustit, sám asi víte a také jste to i pospal, že to zase úplně ideální není.
Ale respektuji, že zatím v této fázi nejste a máte zájem zatím jen konzumaci omezit. Každý den, kdy se Vám podaří nic neužít, je fajn. Takže by bylo vhodné, abyste se tyto dny (kdy budete chtít zůstat čistý) nestýkal s lidmi co THC užívají, jelikož zůstat střízlivý mezi konzumenty je opravdu hodně obtížené a většinou se to i s největším předsevzetím nedaří. Naplánovat si volný čas tak, abyste se nenudil, měl dostatek jiných podmětů, které s konzumací THC nesouvisí. Také by bylo rozumné tyto dny u sebe nemít žádné kouření, aby Vás to zbytečně nelákalo. Snažit se soustředit své myšlenky jinam (a to je na Vás, abyste si něco našel - učení, sport, nějaké záliby, to je u každého jinak...).
Zkuste si každý den říct: ,,Dnes ne, až zítra" a další den to samé. Na mnohé toto funguje, protože představa delší nebo dokonce dlouhodobé abstinence, mnohé opravdu děsí. Některým osobám se s touto větou podařilo dokonce abstinovat plno let. Takže pokud se Vám podaří, alespoň pár dní, bude to pro Vás úspěch s ohledem na to, že teď konzumujete denně...
Když tak se mrkněte na web www.koncimshulenim.cz je tam plno užitečných informací, také můžete zkusit on-line léčbu (?).
Pokud se budete potřebovat na něco doptat, tak neváhejte zase napsat.
Tak se držte! Držím palce!
S pozdravem MK